Mihanpostدسته‌بندی نشده

ورشوسازی بروجرد، در آستانه فراموشی

به گزارش میهن پست – استاندار لرستان گفت: دانشگاه جامع علمی، کاربردی ظرفیت بسیار مناسبی برای رشد اقتصادی کشور دارد.

هوشنگ بازوند در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به نقش و جایگاه دانشگاه علمی، کاربردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه علمی، کاربردی فرصت و ظرفیت مناسبی برای فراهم کردن بستر اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری کشور به ویژه استان‎های کمترتوسعه یافته دارد.

وی افزود: فعالیت‎های علمی و آموزشی دانشگاه علمی، کاربردی متناسب با نیازها و موقعیت و شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف تعریف شده که این نقش مهمی در بروز و شکوفایی استعدادهای نهفته در سطح استان‎های کشور دارد.

بازوند اظهارکرد: در همین ارتباط، رشته‎های آموزشی دانشگاه علمی، کاربردی نیز متناسب با نیاز و مقتضیات بازار کار و شرایط اقتصادی حاکم بر هر منطقه طراحی و تدوین شده که این مهم موجب تربیت افرادی متخصص و دارای مهارت‎های مناسب برای حضور در بازارهای کار و اشتغالزایی مولد و مناسب شده است.

استاندار لرستان در گفت و گو با ایسنا افزود: برهمین اساس، زمینه لازم برای توسعه و گسترش فعالیت‎های علمی و آموزشی این دانشگاه در سطح استان را به خوبی فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به شرایط برخی رشته‎ها و حرفه‎های شغلی در سطح کشور، اظهار کرد: برخی مشاغل در آستانه فراموشی قرار دارند مانند صنعت مهم و کهن ورشوسازی بروجرد در استان که می‎توان با استفاده از ظرفیت‎های علمی و آموزشی دانشگاه علمی، کاربردی علاوه بر احیای این رشته هنری، زمینه برای اشتغالزایی جوانان دارای مهارت و تحصیل‎کرده در این رشته را نیز فراهم کرد.

بازوند با اشاره به ظرفیت‎های ویژه استان در بخش صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: این بخش می‎تواند به عنوان محور و پایلوت همکاری و فعالیت دانشگاه علمی، کاربردی در سطح استان تعریف و مدنظر قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا