گوناگون

وينگادا: کي‌روش علاقه دارد در ايران بماند

نلو وينگادا در گفت‌وگو با ايسنا، از علاقه کارلوس کي‌روش به ماندن در تيم ملي ايران و حضور در جام ملت‌هاي آسيا 2015 گفت و به سوالات مختلفي پيرامون اين موضوع و همچنين آخرين وضعيت تيم اميد و بازيکنانش، استراتژي اين تيم براي حضور در بازي‌هاي آسيايي اينچئون و… پاسخ داد که در زير مي‌آيد:

** آخرين وضعيت تيم اميد و تمريناتش چگونه است؟

همه چيز عالي و طبق برنامه پيش‌ مي‌رود. بازيکنانم کارشان را به خوبي انجام مي‌دهند. الان زمان خوبي براي اجراي اردوها و تمرينات بدنسازي ماست چرا که در تعطيلات ليگ برتر کار مي‌کنيم و مي‌توانيم بازيکنان را با هم هماهنگ کنيم.

** از پيشرفت بازيکنان رضايت داريد؟

بله، ما در تمرينات بازيکنان کارهايي که مي‌خواهيم را انجام مي‌دهند و مهم اين است که خودشان ميل زيادي به پيشرفت دارند. حضور در تيم اميد چالش بزرگي براي آنهاست.

** با تغييراتي که در برنامه اردوها هم بوجود آمد، ظاهرا اولين اردوي خارجي تيم هم در اردن خواهد بود؟

بله، هفته آينده به اردن مي‌رويم و دو بازي تدارکاتي با تيم ملي اين کشور خواهيم داشت. اما تا آن زمان هم دو بازي دوستانه با تيم‌هاي بزرگسالان نفت و سايپا در تهران برگزار خواهيم کرد.

** با روند آمادگي تيم، براي حضور در بازي‌هاي آسيايي اينچئون به استفاده از بازيکنان بالاي 23 سال نياز داريد؟

هنوز زمان زيادي تا شروع آن بازي ها باقي مانده و تصميمي در اين باره نگرفتم. از طرفي بايد ببينيم قانون AFC چه امکاني را به ما مي‌دهد. فدراسيون مرتب در حال پرسش از AFC است تا از آخرين قوانين براي بازي‌هاي آسيايي مطلع شود. در مجموع آينده همه چيز را مشخص مي‌کند.

** مي‌دانيد که براساس قوانين فيفا، با توجه به اينکه بازي‌هاي اينچئون در تاريخ‌هاي فيفادي قرار ندارد، احتمالا امکان استفاده از عليرضا جهانبخش و سردار آزمون، دو لژيونر تيم‌ اميد را در اين بازي‌ها نخواهيد داشت؟

اين را مي‌دانم اما مي‌خواهم حتما از جهانبخش و آزمون در اين بازي‌ها استفاده کنم. هيچ مربي نمي‌تواند از داشتن اين دو بازيکن در تيمش بگذرد. مشکل اين است که آنها خارج از ايران بازي مي کنند و بايد باشگاه‌هايشان را راضي کرد. من اين درخواست را از مسوولان داشتم و فدراسيون هم قرار است با باشگاه‌هاي اين دو بازيکن مذاکره کند و موافقت آنها را بگيرد، هرچند مي‌دانم کار مشکلي است و شايد اين باشگاه‌ها رضايت ندهند.

** اسکلت اصلي تيم‌ اميد را شناسايي کرده‌ايد؟

به تعدادي از بازيکنان که در اردوها هستند رسيده‌ايم اما درهاي تيم اميد هنوز به روي همه بازيکنان باز است. هيچ بازيکني الان جايگاهش در تيم اميد قطعي نيست. من 2 ماه ديگر مي‌توانم تسلط خوبي روي بازيکنان پيدا کنم و درباره ميزان آمادگي‌شان نظر بدهم. آن موقع است که بهترين بازيکنان را براي حضور در بازي‌هاي اينچئون انتخاب خواهم کرد.

** از تيم اميد بگذريم و به ديدگاه‌تان درباره تيم ملي بزرگسالان برسيم؛ در مجموع عملکرد ايران در جام جهاني 2014 را چگونه ارزيابي کرديد؟

عملکرد ايران در جام جهاني فوق‌العاده بود. درست است که با دو باخت از اين مسابقات کنار رفت اما شاهد باز‌ي‌هاي خوبي بوديم که در مجموع شخصيت و جايگاه فوتبال ايران را در دنيا بالا برد.

** در روزهاي گذشته در چندين نوبت صحبت‌هاي نسبتا طولاني با کارلوس کي‌روش داشتيد، فکر مي‌کنيد او قراردادش را با ايران تمديد مي‌کند؟

اين تصميمي است که به کي‌روش و فدراسيون مربوط مي‌شود. ايران 6 ماه ديگر بايد در جام ملت‌هاي آسيا بازي کند، پس بهتراست هرچه زودتر تکليف سرمربي تيم ملي مشخص شود.

** از نظر شما کي‌روش مي‌ماند يا مي‌رود؟

فکر مي‌کنم همه هواداران و بازيکنان دوست دارند کارلوس کي‌روش در تيم ملي بماند. خودش هم فضاي ايران را دوست دارد؛ بنابراين به نظر مي‌رسد بهترين کار اين است که فدراسيون کي‌روش را نگه دارد. اما واقعا نمي‌دانم اين اتفاق رخ مي‌دهد يا خير.

** شما بارها با کي‌روش صحبت کرديد؛ نظر خودش چيست؟

کارلوس تمايل به ادامه کار در تيم ملي دارد. من علاقه‌اش براي ماندن را فهميده‌ام.

** طبيعتا با ماندن کي‌روش، شما هم براي کار در تيم اميد راحت‌تر هستيد!

بله، قطعا همينطور است. يکي از دلايلي که به ايران آمدم و سرمربيگري تيم اميد را پذيرفتم، کي‌روش بود. ما با هم دوست هستيم و حرف همديگر را خيلي خوب مي‌فهميم.

** يعني معتقديد حضور همزمان شما در تيم‌هاي ملي بزرگسالان و اميد، براي پيشرفت فوتبال ايران بهتر است؟

اين يک نتيجه‌گيري طبيعي و منطقي مي‌تواند باشد. قطعا حضور همزمان ما در تيم‌هاي ملي ايران مي‌تواند به کسب نتايج خوب کمک کند و راه حل بهتري براي حل همه مشکلات بدست بياوريم.

** اگر نهايتا کي‌روش از فوتبال ايران برود،‌ چه نظري داريد؟

کي‌روش برود، فقط مي توانم بگويم متاسفانه فوتبال ايران مربي بزرگي را از دست داده‌ است.

** اگر او برود، بر ادامه کار شما اثر مي‌گذارد، يعني ممکن است شما هم از تيم اميد جدا شويد؟

خير، من که با فدراسيون قرارداد دارم و بايد بمانم؛ اما اگر کي‌روش برود قطعا خيلي ناراحت مي‌شوم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا