گوناگون

پارک ملی انگلیس چکش حراج می‌خورد

یک پارک ملی در انگلیس با هدف تبدیل به جاذبه گردشگری به مبلغ 3 میلیون دلار چکش حراج می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این پارک ملی که «بلانکاترا» نام دارد و در مناطق دور افتاده شمال انگلیس واقع شده، قرار است در ماه‌های آتی به مبلغ پایه 3 میلیون دلار به حراج گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پارک ملی بلانکاترا که شامل چند کوه، مراتع، جنگل و یک دریاچه است با هدف کسب درآمدهای بیشتر توسط دولت انگلیس به حراج گذاشته خواهد شد و مالک آن می‌تواند با هدف جذب گردشگر تغییراتی از جمله احداث هتل‌های سازگار با محیط‌زیست که صدمه‌ای به پارک و حیات وحش آن وارد نمی‌کند ایجاد کند.

البته فروش این پارک ملی که حدود 2677 هکتار مساحت داشته و پیش‌بینی می‌شود به زودی به یک مقصد جهانی گردشگری تبدیل شود، در انگلیس مخالفان زیادی نیز دارد.

پارک ملی «بلانکاترا» در شرایطی به جاذبه جدید گردشگری انگلیس تبدیل می‌شود که دولت این کشور از سال 2011 و در قالب برنامه‌ای ‌١٠ ساله قصد دارد درآمدهایش را از محل صنعت گردشگری به ‌١٨٨ میلیارد پوند در سال ‌٢٠٢٠ برساند و انگلیس را به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند. در قالب این برنامه ‌١٠ ساله که رشد ‌٦٠ درصدی درآمدهای انگلیس از محل صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت، تعداد شاغلان در صنعت گردشگری انگلیس نیز از رقم فعلی ‌٢٦٤ هزار نفر، به 3 میلیون می‌رسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا