گوناگون

پر مرته‌ساکر: بازي سختي با غنا خواهيم داشت

مرته‌ساکر افزود: مطمئنا اين ديدار يک هشدار است. ما اغلب اولين بازيهاي خود را با اقتدار پيروز مي‌شويم و سپس بازي بعدي را مي‌بازيم. اما ميدانيم که چه کاري بايد انجام دهيم.

مرته‌ساکر در بازي روز شنبه برابر غنا صدمين بازي ملي خود را براي آلمان انجام خواهد داد.

آلمان در رقابتهاي يورو 2008 اولين بازي خود را برابر لهستان با نتيجه 2-0 پيروز شد ولي در بازي دوم برابر کرواسي 2-1 شکست خورد.

در جام جهاني آفريقاي جنوبي آلمان در بازي اول استراليا را 4-0 شکست داد ولي در بازي دوم برابر صربستان 1-0 شکست خورد. در جام جهاني 2002 نيز آلمان پس از پيروزي خيره کننده 8-0 برابر عربستان در ديدار دوم برابر ايرلند 1-1 مساوي کرد.

مرته‌ساکر که سيزدهمين فوتباليست آلماني است که به باشگاه صدتايي ها در تيم ملي آلمان وارد مي‌شود گفت: غنا در شرايطي وارد اين ديدار مي‌شود که مي‌داند هر نتيجه اي به جز پيروزي به معني وداع زودهنگام آنها با جام جهاني خواهد بود.

مدافع آرسنال افزود: اين ديدار براي آنها حکم يک فينال را دارد. آنها با استيل فيزيکي خود بازي خواهند کرد و مشکل چنداني با گرماي هوا نخواهند داشت. ما بايد حاکميت خود را در زمين ديکته کنيم اما اين کار آسان نخواهد بود.

مرته‌ساکر اولين بازي خود را براي تيم ملي آلمان در 9 اکتبر 2004 برابر ايران در تهران انجام داد. اگر وي تمام بازيهاي آلمان را در برزيل به ميدان برود و آلمان به يک چهارم نهايي برسد، مرته‌ساکر با 103 بازي ملي در رده هفتم بيشترين بازي ملي خواهد رسيد و در کنار فرانتس بکن بائر خواهد ايستاد.

مرته‌ساکر 29 ساله که سومين جام جهاني خود را تجربه مي‌کند و در يورو 2008 نيز حضور داشته افزود: من چند سال قبل هرگز فکر نميکردم که بتوانم به 100 بازي ملي برسم. بودن در کنار اين تيم بزرگ بسيار شيرين است. مي‌خواهم تا جايي که ممکن باشد در تيم ملي بازي کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا