Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینظامی

پهپاد لیزری ضد موشک ، پروژه میلیون‌ها دلار سازمان دفاع موشکی آمریکا ؟

پهپاد لیزری ضد موشک پروژه ای است که پنتاگون در حال اجرایی کردن آن است و به عبارتی وزارت دفاع آمریکا در حال ساخت پهپادی مجهز به تکنولوژی لیزر است که می‌تواند موشک دشمن را قبل از خارج شدن از پلت‌ فرم پرتاب نابود کند.

در این میان و برای اجرایی کردن پروژه ساخت پهپاد لیزری ضد موشک سازمان دفاع موشکی آمریکا 66 میلیون دلار بودجه نیاز دارد اما این برنامه که برنامه ای فوق سری بده است در حالی رسانه ای شده است که احتمالا این پهپاد ضد موشک در سال 2020 آزمایش شود.

مقامات نظامی ارتش آمریکا امیدوارند که تکنولوژی‌ های موشکی از جمله ساخت پهپاد لیزری ضد موشک ، به ارتش ایالات متحده کمک کند تا از مکان‌ هایی مانند ژاپن ، هاوایی و گواتمالا در برابر حملات کره شمالی محافظت کند.

پهپاد لیزری ضد موشک

این سلاح لیزری و یا به قول کارشناسان نظامی آمریکا ،که  پروژه نشانگر لیزر کم‌ قدرت نام گرفته است در واقع سیستمی لیزری است که بر روی پهپاد نصب شده و می تواند با توان بازدارنده ای که در انهدام موشک دارد هرگونه تهدید موشکی را خنثی نماید.

نحوه کار و البته عملکرد پهپاد لیزری ضد موشک این گونه خواهد بود که اگر تعداد این پهپادها به اندازه کافی در اختیار ارتش قرار بگیرد ، می‌تواند در مدت زمان کوتاهی هر گونه موشکی را که برای شلیک از پلت‌ فرم پرتاب خارج می شود را منهدم و یا غیر فعال می کند.

سازمان دفاع موشکی اعلام کرده است که برنامه‌ های آن برای ساخت پهپاد لیزری ضد موشک و یا همان نشانگر لیزر کم‌ قدرت به 9/9 میلیارد دلار بودجه نیاز دارد که البته این سازمان چندی است که در حال توسعه این سیستم لیزری بوده است و بودجه درخواستی می‌تواند به ادامه یافتن این پروژه کمک کند.

به لطف تکنولوژی فیبرهای لیزری حالت جامد، می‌توان لیزرهایی ساخت که قدرت از بین بردن موشک‌های نظامی را دارند. این سلاح‌ها مشابه تکنولوژی فیبر نوری است که در کابل‌های ارتباطی امروزی استفاده می‌شود و به طور قابل توجهی از لیزرهای شیمیایی و لیزرهای معمولی قوی‌تر است.

پنتاگون طی دهه گذشته میلیاردها دلار هزینه ساخت پهپادها و وسایل نقلیه بدون سرنشین دیگری کرده است که می‌تواند در میادین جنگ مورد استفاده قرار بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا