Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

پژو اسپرت 508 PSE بصورت رسمی معرفی شد + عکس

پژو اسپرت 508 PSE در حالی به تازگی معرفی شده که این خودرو در حقیقت قوی‌ترین خودروی تولیدی تاریخ پژو است. در ادامه با ما همراه شوید.

پژو با رونمایی از سدان اسپرت پلاگین‌هیبریدی ۵۰۸ PSE، رسماً بخش جدید مهندسی اسپرت پژو (PSE) را معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌نمایش آن سال گذشته با معرفی کانسپتی در نمایشگاه ژنو ارائه شد، قوی‌ترین خودروی تولیدی جاده‌ای پژو محسوب می‌شود و در دو نسخهٔ سدان لیفت‌بک و استیشن به بازار عرضه خواهد شد. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ۵۰۸ PSE از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربوشارژ به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است.

هرکدام از این موتورهای الکتریکی روی یکی از محورها نصب شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای خودرو پدید آورده‌اند. این سیستم مجموعاً ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که وظیفهٔ انتقال آن بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است. به لطف این نیروی قابل‌توجه، ۵۰۸ PSE ظرف تنها ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به گفتهٔ پژو برای رسیدن از سرعت ۸۰ به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این سدان اسپرت فرانسوی نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

۵۰۸ PSE به پکیج باطری ۱۱.۵ کیلووات ساعتی مجهز شده که نه از حجم صندوق بار می‌کاهد و نه فضای کابین را کاهش می‌دهد. به لطف این باطری‌ها، خودرو از حالت رانندگی تمام الکتریکی برخوردار شده و می‌تواند تا ۴۲ کیلومتر را صرفاً با استفاده از نیروی برق طی کند. در حالت تمام الکتریکی اما حداکثر سرعت خودرو به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا می‌کند. هنگامی‌که این باطری‌ها خالی شوند، با استفاده از سوکت‌های خانگی استاندارد می‌توان در کمتر از هفت ساعت آن‌ها را شارژ کرد اما در صورت استفاده از جعبه دیواری‌های ۷ کیلوواتی، این زمان به زیر دو ساعت کاهش پیدا می‌کند. همچنین به لطف قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، مصرف سوخت ۵۰۸ PSE هم بسیار پایین است به‌گونه‌ای که به‌طور میانگین در هر صد کیلومتر تنها ۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

۵۰۸ PSE علاوه بر حالت تمام الکتریکی از چهار حالت رانندگی دیگر هم برخوردار است. حالت راحت برای ارائهٔ تجربهٔ رانندگی آرام، سیستم تعلیق را نرم می‌کند. حالت هیبرید برای بهینه کردن مصرف سوخت، به‌طور خودکار بین موتور درون‌سوز و موتور الکتریکی انتخاب می‌کند. در حالت اسپرت راننده از تمام نیروی قوای محرکه به همراه فرمان و پدال گاز تیز و سیستم تعلیق سفت برخوردار می‌شود. این حالت همچنین صدای پیشرانهٔ مصنوعی را هم به همراه دارد؛ و نهایتاً حالت ۴WD هم حداکثر کشش ممکن را روی مسیرهای لغزنده فراهم می‌کند.

۵۰۸ PSE در بیرون با تریم سبز روشن که به طبیعت الکتریکی‌شدهٔ آن اشاره دارد به همراه کیت بدنهٔ آئرودینامیکی با باله‌های جلو و دیفیوزر عقب از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. این سدان اسپرت همچنین روی رینگ‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته که با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S پوشیده شده‌اند. برای بدنهٔ عضو اسپرت و قدرتمند خانوادهٔ ۵۰۸ سه رنگ مختلف شامل خاکستری سلنیوم، سفید مرواریدی و مشکی نِرا قابل انتخاب است.

کابین ۵۰۸ PSE نیز با ترکیبی از چرم ناپا و آلکانترا به همراه دوخت دوتایی خاکستری و لیمویی، حال هوای خاص و اسپرتی پیدا کرده است. صفحه آمپر دیجیتالی (i-cockpit)، نمایشگر سربالا، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم صوتی فوکال و گرم‌کن و ماساژور صندلی راننده هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این سدان اسپرت فرانسوی هستند. ۵۰۸ PSE همچنین به همهٔ سیستم‌های کمک‌راننده‌ای که در دیگر مدل‌های ۵۰۸ ارائه می‌شود مثل ترمز اضطراری خودکار، دید در شب، کروز کنترل تطبیقی و… هم مجهز است.

پژو هم‌زمان با معرفی بخش پرفورمنس خود همچنین اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۲ با یک هایپرکار جدید به مسابقات لمانز بازخواهد گشت.

باهم در میهن پست تصاویری از پژو اسپرت 508 PSE را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا