گوناگون

چابهار، قطب تولید میگوی جنوب کشور

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان چابهار قطب تولید میگوی جنوب کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، محسنعلی گلشنی در مراسم جشن برداشت میگو در چابهار افزود: تولید آبزیان در چابهار امروز به یک امر مهم تبدیل شده است و این شهرستان موقعیت مناسبی در این رابطه دارد.

مدیرکل شیلات استان در ادامه اظهار کرد: سایت پرورش میگوی چابهار و کنارک از مهمترین مکان‌های پرورش آبزیان هستند که سالانه بخش قابل ملاحظه‌ای از میگوی کشور را تولید می‌کنند.

گلشنی گفت: یکی از رویکردهای مهم اداره شیلات استان توسعه آبزی پروری در منطقه و هدف راهبردی اداره کل شیلات استان برنامه‌ریزی با محوریت توسعه پایدار فعالیت میگو در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: چابهار، خاستگاه ماهیان تن کشور است.

مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه 60 درصد مواد اولیه کنسرو کل کشور توسط سیستان و بلوچستان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع برای مردم این استان جای افتخار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این منطقه وجود دارد، اولویت نخست در بحث تولید و اشتغال استان بر گسترش فعالیت‌های شیلاتی قرار گرفته است.

گلشنی به ایجاد بازارچه مشترک فروش آبزیان بین دو کشور ایران و پاکستان در شهرستان پسابندر چابهار اشاره کرد و گفت: صید زیاد در بندر چابهار این زمینه را فراهم کرده است که کشور پاکستان در راستای خرید آبزیان و صادرات آن با ایران همکاری مشترکی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پسابندر ظرفیت صید سالانه ۱۰ هزار تن ماهی را دارد از مطالعه طرح احداث پنج سایت پرورش میگو در شهرستان کنارک نیز خبر داد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۲۰۰ تن میگوی پرورشی در شهرستان چابهار برداشت شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا