Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیررپرتاژ

چطور یک متخصص کودکان مناسب پیدا کنیم؟

داستان رشد انسان بسیار هیجان‌انگیز و جالب است. چگونگی تبدیل جنین از توده‌ای سلول به یک فرد کامل و روند تبدیل شدن کودک به بزرگ‌سالی بالغ نشان از پیچیدگی بدن انسان‌ها دارد. وظیفه‌ی متخصص کودکان این است که بر این روند رشد تا بزرگ‌سالی نظارت داشته باشد و در صورت رخ دادن اختلالات مختلف، بتواند عارضه‌ها را درمان کند.

والدین برای حفظ و محافظت از رشد و سلامت کودکشان به این متخصصان اعتماد می‌کنند. برای پیدا کردن بهترین پزشک کودکان، به سامانه مشاوره اینترنتی کودکان دکتر ساینا اعتماد کنید. در این سامانه بیش از 450 پزشک در 44 تخصص پزشکی فعالیت دارند.

در این مقاله قصد داریم به شما نحوه پیدا کردن و انتخاب یک پزشک کودکان خوب را آموزش دهیم.

توصیه‌های مفید برای انتخاب متخصص کودکان

متخصص کودکان پزشکی است که برای کار با کودک، نوجوان و نوزادان آموزش ویژه‌ای دیده است. پزشکان کودک درباره‌ی رشد فیزیکی، هیجانی و اجتماعی کودکان اطلاعاتی جامع و کامل دارند و درمان و مراقبتی را برای کودک اعمال می‌کنند که مناسب سن و مرحله‌ی رشدی خاص او باشد.

این متخصصان اهمیت گوش دادن درست به حرف‌های شما و فرزندتان را می‌دانند. می‌توانید سؤالات خود را درباره روند رشد کودک از این افراد بپرسید. یک دکتر کودک شما را در مسیر فرزند پروری یاری می‌دهند. استفاده از توصیه‌های زیر می‌تواند برایتان کمک‌کننده باشد.

متخصص کودکان

پیش از هر کاری برنامه‌ریزی کنید

بسیاری از والدین می‌پرسند از چه زمانی می‌توانیم فرزندمان را به ملاقات پزشک کودکان ببریم؟ پاسخ این سؤال بسیار روشن است. بهترین زمان برای ملاقات با متخصص کودک، قبل از تولد او است. در هفته‌های اول تولد، فرزندتان باید به شکل مداوم تحت نظارت پزشک باشد. بنابراین از قبل پزشک موردنظرتان را انتخاب کنید. انتخاب متخصص قبل از تولد کودک به شما تضمین می‌دهد که بتوانید سریع به کمک حرفه‌ای دسترسی داشته باشید. این کار باعث افزایش سطح اعتمادبه‌نفس شما می‌شود.

پزشکان کودکان و اطفال سامانه دکتر ساینا، انتخابی مناسب در این زمینه هستند. سوابق تجربی و علمی تمامی دکترهای این سامانه توسط تیم کمیته پزشکی دکتر ساینا به دقت بررسی ‌شده‌اند و قابلیت‌ها و تجربه‌ی آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است تا والدین بتوانند با خیال راحت سلامت کودکشان را در دست این پزشکان قرار دهند. برای انتخاب پزشک مناسب خود و شروع مشاوره پزشکی می‌توانید به وب‌سایت www.drsaina.com مراجعه کرده یا اپلیکیشن دکتر ساینا را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

از خود بپرسید “آیا متخصص کودک به شما آرامش خاطر می‌دهد؟”

در اولین مشاوره‌ای که با پزشک دارید، مهم است که بتوانید با او ارتباط برقرار کرده و از بودن در کنار پزشک احساس آرامش کنید. می‌توانید در طول جلسه مشاوره درباره مشکلات و نگرانی‌هایی که درباره رشد و سلامت کودکتان دارید با متخصص کودکان صحبت کنید.

نسبت به رفتار و احترامی که پزشک برای مراجع خود قائل است حساس باشید. جلسات مشاوره باید به شما آرامش خاطر بدهد. اگر احساس می‌کنید پزشک عجله دارد یا دائما حرف‌تان را قطع می‌کند، بهتر است به فکر پیدا کردن یک متخصص جدید باشید. در نظر گرفتن این نکات می‌تواند کمک‌کننده باشد:

  • از متخصص کودکان درباره فلسفه‌ای که برای درمان افراد دارد سؤال کنید.
  • درباره تعداد دفعاتی که لازم است در سال اول تولد کودکتان داشته باشید صحبت کنید و از پزشک سؤال کنید که برای اتفاقات ضروری و غیرمترقبه چطور باید به او دسترسی داشته باشید.
  • درباره وسایل ضروری ایمنی نوزاد از پزشک سؤال کنید (مثلاً صندلی مناسب ماشین).
  • نظر پزشک درباره شیردهی به نوزاد را بپرسید.
  • از متخصص کودکان بخواهید مراحل اولیه رشد نوزادتان را کمی توضیح دهد.

معمولاً پس از اینکه پاسخ به سؤالاتتان را گرفتید، احساس صمیمیت بیشتری با پزشک خواهد داشت و می‌توانید تصمیم درستی درباره انتخاب پزشک داشته باشید.

متخصص کودکان

چه زمانی به مراقبت‌های متخصص کودکان نیاز داریم؟

معمولاً چهل‌وهشت تا هفتادودو ساعت پس از تولد نوزاد، نیاز است مشاوره‌های خود با متخصص کودکان را آغاز کنید. در هفته‌های اولیه وضعیت شیر خوردن و افزایش وزن نوزاد در نظر گرفته می‌شود. اگر بچه دچار زردی شود نیز در همین دوران پزشک اختلال را تشخیص داده و آن را درمان می‌کند. ممکن است پزشک کودکان، رژیم غذایی خاصی در هفته‌های اول برای مادر در نظر بگیرد.

در طول سال اول نیاز است در دو هفتگی، یک ماهگی، دو ماهگی، چهار ماهگی، شش ماهگی، نه ماهگی و دوازده ماهگی برای انجام مشاوره پزشکی به متخصص کودکان مراجعه نمایید. در طول سال دوم نیز هر سه ماه مراجعه به پزشک نیاز است. پس از آن می‌توانید مشاوره‌های خود را به هر شش ماه یکبار برسانید و در صورت بیمار شدن کودک نیز با پزشک مشورت کنید.
به یاد داشته باشید در هر زمانی که سؤال خاصی در ارتباط با رشد کودکتان داشتید، می‌توانید به طور کامل برای گرفتن پاسخ به متخصصان کودک اطمینان کنید.

سامانه مشاوره آنلاین پزشکی دکتر ساینا محیطی امن برای والدین فراهم کرده است تا بتوانند از طریق اینترنت، بهترین متخصص کودکان موردنظر و مناسبی را انتخاب کنند. در این سامانه هر پزشک پروفایلی دارد که اطلاعات وی به طور کامل در آن درج شده است. همچنین امکان ارسال نظر و مشاهده‌ی نظرات دیگر کاربران درباره یک پزشک خاص وجود دارد. بنابراین می‌توانید با خاطری آسوده بهترین گزینه را پیدا کنید.

بیش از یک میلیون مشاوره ثبت شده موفق، پشتیبانی بیست‌وچهار ساعته و بازگشت صددرصد وجه پرداخت شده در صورت نارضایتی از نکات مثبت این سامانه است. برای دریافت خدمات به وب‌سایت دکتر ساینا مراجعه کرده یا اپلیکیشن را نصب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا