گوناگون

چین باید ریسک ناشی از معاملات اعتباری را کاهش دهد

2315737 629به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس،  اين دو نهاد بين المللي هشدار دادند ريسک هاي ناشي از بدهي به علت اتکاي اقتصاد چين به رشد مبتني بر اعتبار به سرعت در حال افزايش است و اين کشور بايد براي کنترل اين ريسک به سرعت اقدام کند.

بانک جهاني و صندوق بين المللي پول در حالي اين هشدار را دادند که تحليلگران بخش خصوصي اخيرا هشدار داده بودند اقتصاد چين به ويژه پس از بحران مالي 2008 به شدت بر اعتبار و اسناد اعتباري وابسته است و اين مسئله مي تواند منجر به مشکلات مالي و اخلال در رشد اقتصادي اين کشور شود.  

بانک جهاني و صندوق بين الملي پول در گزارش روز جمعه خود اعلام کردند چين بايد توجهي ويژه به افزايش اتکا بر اعتبار به ويژه در بخش بازار وام هاي غير رسمي داشته باشد که قوانين تدوين شده اي ندارد و به سرعت بدهي دولت هاي محلي را کاهش دهد.  
 
کارليس اسميتز نويسنده اين گزارش بانک جهاني و صندوق بين المللي پول در بيانيه اي اعلام کرد  
اين سياست کيفيت رشد اقتصادي چين را افزايش خواهد داد و اقتصاد اين کشور را متعادل تر ، فراگير تر  و پايدار تر خواهد کرد.  
 
اين هشدار پس از آن منتشر شد که يک مسئول صندوق بين المللي پول روز پنجشنبه هشدار داد آسيب پذيري هاي مالي چين به حدي رسيده است که مهار آنها بايد در اولويت قرار گيرد.  
 
افزايش بدهي دولت هاي محلي و مشخص نبودن وضع وام هاي غيررسمي موجب افزايش نگراني درباره کند شدن رشد اقتصاد چين و به تعويق افتادن بدهي اين کشور و وارد شدن ضربه به نظام مالي اين کشور شده است.

مسئولان چين اقداماتي براي کاهش رشد معاملات اعتباري در اين کشور صورت داده اند با اين حال همچنان تلاش دارند با تسهيل شرايط، زمينه را براي تداوم رشد بالاي اقتصادي اين کشور که در سه ماهه منتهي به مارس نيز هفت و چهار دهم درصد بود حفظ کنند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا