گوناگون

کارگاه تجاری سازی ایده‌های نو برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، این کارگاه سه روزه شبیه‌ساز استارتاپ است که یک رویداد آموزشی تجربی (Hxperiential Education) بوده که در تمام دنیا در 3 روز متوالی در انتهای هفته برگزار می‌‌شود.

در این برنامه‌ها شرکت‌کنندگانی شامل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، علاقه مندان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک دور هم جمع می‌شوند تا در سه روز ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل‌ دهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا و ارائه کند.

در این برنامه شرکت‌کنندگان (بین 50  تا 100 نفر) در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که عموما از میان کارآفرینان موفق و داوطلب انتخاب می‌شوند، ایده‌ها را به طرح کسب و کار تبدیل می‌کنند. در پایان برنامه نیز تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌کنند.

در ایران این رویداد توسط نماینده جهانی ماشین استارتاپ‌ ناب برگزار می شود؛ رویدادهای شبیه‌ساز مختلفی در سطح جهان طراحی و اجرا شده‌اند، که بنام‌ترین و موفق‌ترین نمونه‌هایشان Startup weekend (استارتاپ ویکند) و Lean Startup Machine (ماشین استارتاپ‌ ناب) هستند.

رویداد استارتاپ ویکند سابقه برگزاری زیادی دارد و در ایران در دو سال گذشته به دفعات و در شهرهای مختلف برگزار شده است، این رویداد در سطح جهانی توسط برندهایی چون گوگل حمایت تجاری شده است اما رویداد ماشین استارتاپ‌ ناب که عمر کمتری دارد و توسط مایکروسافت حمایت می‌شود.

این رویداد قرار است 24 تا 26 اردیبهشت 93 در تهران برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا