Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرجامعهخانواده

کدام خانوارها سبد کالای رمضان می گیرند + جزئیات

به گزارش میهن پست – با وجود اینکه دولت هر ساله بسته های کالایی ویژه ای را تامین و در بین کارمندان توزیع می کند، اما میلیون‌ها کارگر امکان دریافت این گونه حمایت‌ها را ندارند. مقامات کارگری می گویند در سال جاری تا ۵ میلیون کارگر شاغل در واحدهای مشمول قانون کار بتوانند سبد کالای رمضان بگیرند.

به نقل از  مهر، هر ساله دولت بسته های ویژه کالایی را برای واگذاری در ماه مبارک رمضان و به صورت یکسان در بین کارکنان شاغل در دستگاهها و زیر مجموعه های دولتی توزیع می کند.

در عین حال، کارگران شاغل در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به دلیل قرار گرفتن در زیر مجموعه کارفرمایان با توانمندی ها و سلایق مختلف، معمولا از چنین حمایت هایی برخوردار نمی شوند.

کارفرمایان بخش خصوصی می گویند اگر توان مالی آنها اجازه دهد قطعا این گونه برنامه های حمایت از معیشت کارکنان را در دستور کار خود قرار می دهند.

اغلب کارفرمایانی که نمی توانند حمایت های معیشتی و غذایی از کارکنان خود داشته باشند، کمبود نقدینگی را دلیل ناتوانی در واگذاری سبدهایی کالایی می دانند؛ هر چند برخی کارفرمایان نیز با وجود توان مالی ترجیح می دهند برای این گونه حمایت ها از کارگران هزینه ای نکنند.

در هر صورت با آغاز ماه مبارک رمضان، از هفته آینده احتمالا تا ۵ میلیون کارگر بتوانند از بسته های ویژه ماه مبارک رمضان برخوردار شوند.

هادی ابوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه دولت هر ساله از بیت المال منابعی را برای تامین سبدهای کالایی ویژه ماه مبارک رمضان هزینه و در اختیار کارمندان قرار می دهد، گفت: کارگران نیز توقع داشته و دارند که دولت بتواند برنامه هایی را برای این گونه حمایت ها از آنها نیز داشته باشد چرا که منابع بیت المال برای همه است.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران با تاکید بر اینکه کارگران نیز مشکلات معیشتی دارند، اظهار داشت: با وجود اینکه دولتها در این رابطه اقدام موثری تاکنون انجام نداده اند اما برخی کارفرمایان سبدهای ویژه ماه مبارک رمضان را تامین و در اختیار کارگران خود قرار می دهند

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کارفرمایان در قالب این بسته ها ترجیح می دهند سفره هایی برای نیروهای شاغل در واحدهای خود پهن کنند و بیشتر این موارد در کارخانجات و صنایع انجام می شود.

این مقام مسئول کارگری کشور با اشاره به اینکه از طریق تعاونی های مصرف و امکان نیز کالاهایی با تخفیف ارائه می شود، گفت: به صورت پایلوت از سال جاری در مشهد مقدس نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای کارگران دایر خواهد شد.

ابوی با تاکید بر اینکه از سال آینده نیز از طریق شرکت های تعاونی فراگیر ملی در این رابطه اقدام خواهد شد، گفت: بیشتر از ۳۰ تا ۴۰ درصد کارگران امکان دریافت این گونه بسته های ویژه حمایتی را در ماه مبارک رمضان نمی یابند و با وجود اینکه کارگرانی در واحدهای صنعتی و خدماتی این گونه کمک ها را دریافت می کنند کارگران صنوف با مسائل معیشتی بیشتری مواجه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا