Mihanpostگوناگون

کشف ۶۶ مار سمی از یک خانه در مشهد

به گزارش میهن پست -۱۳  حلقه افعی بزرگ، ۴۵ حلقه افعی شاخ‌دار، چهار حلقه کفچه مار، یک حلقه مار آتشین و سه حلقه مار پلنگی در بازرسی از منزل این متخلف، کشف و به اداره کل انتقال یافت. از منزل این متخلف تعداد زیادی تور پرنده‌گیری و مارگیری و دیگر ابزار و ادوات صیادی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف ۶۶ حلقه مار سمی از منزل یک صیاد غیرمجاز در مشهد خبر داد.

به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، حمید صالحی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت پس از دریافت گزارش موثق مردمی مبنی بر شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی و نگهداری اجزای وحوش به صورت مخفیانه و غیرقانونی، بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی از منزل این متخلف واقع در خیابان طبرسی مشهد، چهار جعبه محتوی ۶۶ حلقه مار سمی از گونه‌های حمایت و حفاظت شده کشف شد.

صالحی با بیان اینکه عمده مارهای مکشوفه از نوع افعی بوده است، افزود: ۱۳ حلقه افعی بزرگ، ۴۵ حلقه افعی شاخ‌دار، چهار حلقه کفچه مار، یک حلقه مار آتشین و سه حلقه مار پلنگی در بازرسی از منزل این متخلف، کشف و به اداره کل انتقال یافت. از منزل این متخلف تعداد زیادی تور پرنده‌گیری و مارگیری و دیگر ابزار و ادوات صیادی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: بر اساس بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید ناظر بر ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی، افرادی که بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار و یا صید حیوانات وحشی حفاظت شده کنند به حبس از سه ماه تا سه سال یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا ۱۸میلیون ریال محکوم خواهد شد.

صالحی، مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت این تخلف را ۲۲۸ میلیون ریال، عنوان و خاطرنشان کرد: مجرم موظف به واریز مبلغ جریمه یاد شده به حساب خزانه دولت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا