گوناگون

کمک رسانی صلیب سرخ به ساکنان موصل

81202318 5762683

به گزارش ایرنا از کمیته بین المللی صلیب سرخ، موج اخیر خشونت ها در عراق، به خصوص در شهر موصل، موجب افزایش هر چه بیشترِ نیاز به کمک های بشردوستانه ناشی از نبردهایی شده که از ماه دسامبر (دی ماه) در جریان بوده است.

صدها هزار نفر هم از موصل به نقاط امن گریخته اند.

رییس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در عراق گفت: به شدت نگران آثار و عواقب نبرد بر غیرنظامیان هستیم و از تمامی طرف های درگیر خواسته ایم تا غیرنظامیان را از آثار جنگ در امان نگاه دارند.

«پاتریک یوسف» ادامه داد: نباید به غیرنظامیان حمله شود و باید به آنان اجازه داد تا آزادانه به سمت مناطق امن تر حرکت کنند. سازه های غیرنظامی مانند خانه ها، بیمارستان ها، مدارس و اماکن مقدس نیز نباید هدف حمله قرار گیرند.

وی افزود: در حقوق بین المللی بشردوستانه به روشنی تصریح شده که اجساد باید جمع آوری شده و بدون در نظر گرفتن اینکه به کدام طرف تعلق دارند، مورد تکریم قرار گیرند.

نماینده کمیته صلیب سرخ در عراق ادامه داد: باید با زندانیان و کسانی که به هر دلیلی تحت اختیار یکی از طرفین درگیری هستند، در تمامی شرایط به روشی انسانی رفتار شود.

یوسف افزود: موصل از کمبود برق و دیگر منابع انرژی در رنج است و با اینکه تعداد زیادی از مجروحان در بیمارستان ها درمان شده اند، برخی از این بیمارستان ها یا کاملاً از فعالیت بازایستاده اند و یا با ظرفیت کمتری در حال فعالیت هستند.

وی گفت: کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ در روند رسیدگی به نیازهای افراد بی خانمان تا کنون توانسته اند در «زُمار» و «القوش» در شمال موصل بسته های غذایی یک ماهه و دیگر اقلام امدادی را بین بیش از 10 هزار فرد بی خانمان توزیع کنند.

یوسف افزود: از تمامی طرف های درگیر خواسته ایم تا ادامه فعالیت مراکز درمانی را تضمین کنند و تمامی افراد مجروح و بیمار باید درمان شوند. کارکنان و تأسیسات درمانی نیز باید محافظت شده و مورد احترام باشند.

رییس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در عراق ادامه داد: کارکنان کمیته بین المللی صلیب سرخ در کرکوک، دهوک، اربیل و بغداد از نزدیک این شرایط را دنبال می کنند و در طول روزهای آتی، غذای بیشتر و دیگر اقلام امدادی نیز تدارک خواهد شد.

یوسف افزود: کمیته بین المللی صلیب سرخ از تمام طرف های درگیر و نیز ریش سفیدان قومی و دیگر مقامات می خواهد تا دسترسی این سازمان به مناطقی را که نیازمندان در آنجا حضور دارند تسهیل کنند.

گروه تروریستی داعش سه شنبه گذشته در حمله ای گسترده، شهر موصل مرکز استان «نینوا» در شمال عراق و برخی مناطق دیگر در عراق را به اشغال خود درآورد.

اجتمام ** 3377 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا