گوناگون

کنگره جراحی زنده آرتروسکوپیک آسیا برگزار می شود

سلامت نیوز: رییس کنگره بین المللی آرتروسکوپیک ایران – 2014 از برگزاری بزرگترین کنگره جراحی زنده آسیا با حضور اساتید برجسته ایران و جهان در روزهای 23 و 24 مردادماه در بیمارستان اختر خبر داد.

دکتر سهراب کیهانی گفت:کنگره جراحی زنده آرتروسکوپیک آسیا با حضور یازده نفر از استادان برجسته ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد که از این تعداد هفت استاد از کشورهای آلمان، کره و هند در این کنگره شرکت کرده اند.

وی گفت:در جراحی آرتروسکوپیک، ابتدا با یک برش کوچک، یک دوربین باریک و بلند شبیه خودکار داخل مفصل قرار می گیرد که هم نور را به داخل مفصل می تاباند و آن را روشن می کند و هم تصویر داخل مفصل را می گیرد و روی مانیتور نشان می دهد.جراح با چرخاندن سردوربین به جهات مختلف، داخل مفصل را می بیند و سپس با برش های کوچک دیگری، وسایلی برای جراحی به درون مفصل می برد و همزمان در مانیتور آنها را می بیند و با کمک آنها جراحی می کند.

کیهانی افزود: بیماران پس از جراحی آرتروسکوپیک درد کمتری دارند و زودتر به کار و زندگی خود برمی گردند، پس از عمل هم معمولا برای بهبود حرکات مفصل، به فیزیوتراپی کمتری نیاز دارند و از لحاظ ظاهری و زیبایی نیز زخم های جراحی آرتروسکوپیک کوچک تر است.

وی اظهار کرد: این کنگره برای نخستین بار پیوند مینیسک زانو را به صورت آرتروسکوپیک در ایران اجرا خواهد کرد که این پیوند مینیسک زانو به صورت زنده به جهان ارایه خواهد شد .
کیهانی با بیان اینکه این کنگره با اقبال جراحان ایرانی مواجه شده است افزود: 350 جراح و متخصص ایرانی در این کنگره شرکت کرده اند تا روند و اجرای جراحی های زنده آرتروسکوپیک را مشاهده نمایند.

رییس کنگره آرتروسکوپیک ایران -2014 اضافه کرد : در این کنگره جراحی زانو و شانه به صورت زنده اجرا خواهد شد که شامل بازسازی رباط صلیبی قدامی و خلفی ، پیوند مینیسک زانو ، پیوند غضروف ، جراحی آرتروسکوپیک در رفتگی شانه و همچنین دررفتگی کشک زانو است .

کیهانی اضافه کرد : جراحی پیوند مینسیک زانو به صورت آرتروسکوپیک برای نخستین بار در ایران توسط استاد برجسته از کشور کره صورت می گیرد .

به گفته وی ایران در منطقه خاورمیانه از نظر جراحی های آرتروسکوپیک از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است و در سطح جهانی از نظر علمی و پزشکی از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار است .

رییس کنگره آرتروسکوپیک ایران – 2014 یاد آور شد:شاهد این ادعا مقاله های اساتید ایرانی در ژورنال معتبر خارجی به چاپ رسیده است نشان از پیشرفت های علمی و پزشکی ایران در این حوزه است .
کنگره جراحی زنده آرتروسکوپیک آسیا در روزهای 23 و 24 مردادماه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بیمارستان اختر به مخاطبان ارایه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا