گوناگون

گزارش روز اول مسابقات تکواندو در کره‌جنوبي

  به نقل از سايت فدراسيون تکواندو، مسابقات تکواندوي آزاد کره از امروز (جمعه) به مدت 5 روز و با حضور 1770 ورزشکار در رده سني بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان به ميزباني شهر گيونکجو کره جنوبي آغاز شده است. اين رقابت‌ها در کلاس G2 برگزار مي‌شود و امتياز آن در رنکينگ المپيکي ورزشکاران محاسبه خواهد شد.

در اولين روز اين رقابت‌ها که با پيروزي 2 نماينده ايران همراه بود، به دليل طولاني شدن زمان افتتاحيه مسابقات و همچنين پذيرايي از ورزشکاران ادامه مبارزات به فردا (يکشنبه) موکول شد.

تيم ايران در اولين روز اين مسابقات 3 نماينده را در اختيار داشت که عليرضا نصرآزاداني تکواندوکار وزن 74- کيلوگرم کشورمان پس از 3 پيروزي مقابل حريفانش به جمع 8 تکواندوکار برتر اين وزن راه يافت و فردا در چهارمين پيکار خود بايد با تکواندوکاري از کشور ميزبان مبارزه کند. در اين وزن 150 ورزشکار حضور دارند.

اما در بخش نوجوانان و در وزن 48- کيلوگرم، مهدي اسحاقي پس از 3 پيروزي متوالي برابر حريفانش راهي مرحله نيمه نهايي شد و براي رسيدن به فينال اين مسابقات بايد با تکواندوکاري از کره جنوبي ديدار کند.

همچنين محمد اصلاني ديگر نماينده ايران در اين وزن در اولين گام به تکواندوکار کره باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. در اين وزن 36 تکواندوکار مبارزه مي کنند.

فردا (يکشنبه) ضمن پيگيري رقابت‌هاي اوزان 74- کيلوگرم بزرگسالان و 48- کيلوگرم نوجوانان، ايران 3 نماينده ديگر نيز خواهد داشت که فرزان عاشورزاده و ابوالفضل يعقوبي در وزن 58- کيلوگرم و مرتضي شيري در وزن 87+ کيلوگرم بزرگسالان به ديدار رقباي خود مي روند.

بدين ترتيب فرزان عاشورزاده در وزن 58- کيلوگرم پس از يک دور استراحت بايد با يکي از تکواندوکاران روسيه و کره جنوبي ديدار کند، در آن سوي جدول نيز ابوالفضل يعقوبي که در اولين گام با قرعه استراحت رو به رو است در پيکار نخست خود حريفي از گويان يا کره جنوبي را پيش رو دارد. در اين وزن 194 تکواندوکار به مبارزه خواهند پرداخت.

همچنين مرتضي شيري در سنگين وزن ابتدا با قرعه استراحت رو به رو است و سپس بايد با برنده ديدار ونزوئلا و کره جنوبي مبارزه کند.

در اين وزن 41 تکواندوکار ثبت نام کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا