Mihanpostآیفونپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریموبایل و تبلت

روش متفاوت کمپانی اپل برای ضد آب کردن گوشی های آیفون + عکس

به گزارش میهن پست – همیشه برای کارشناسان و علاقه مندان به حوزه ی فناوری این سوال مطرح بوده است که چرا شرکت اپل گوشیو تبلت ضد آب تولید نمی کند اما این روزها شاید در این مورد خبرهایی به گوش برسد.

دست کم در این یک مورد آیفون اپل از رقبای اندرویدی خود جا مانده است.بله ویژگی ضد آب بودن که مدت ها است بسیاری از گوشی های اندرویدی به آن مجهز هستند.آیفون‌ها نسل به نسل آمدند و اگرچه چون اندرویدی ها بزرگ‌تر شدند، ولی قابلیت ضدآب را نپذیرفتند.

گوشی آیفون ضد آب
گوشی آیفون ضد آب

اما به نظر اپل نیز کم۲کم به فکر افزودن چنین قابلیتی به دستگاه‌های خود افتاده است. البته راه‌حل اپل کاملا متفاوت با دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است.

روش معمول کنونی استفاده از کیس های اضافی برای ضدآب تولیدکردن محصولات دیجیتالی است که در اغلب مواقع به درشتی دستگاه افزوده می‌شود و گاه باعث تغییرات ناخواسته در طراحی گوشی هم می‌شود.

روشی جالب برای ضد آب کردن گوشی آیفون
روشی جالب برای ضد آب کردن گوشی آیفون

با این حال طبق پتنت ثبت‌شده، اپل راه‌حل متفاوتی در ذهن دارد. اپل برای ضدآب کردن دستگاه‌های خود یک “ماده پوششی ضدآب” معرفی می‌کند که بر روی قطعات داخلی دستگاه آغشته می‌شود. این ماده پوششی می‌تواند بر روی یک بورد اسمبل آماده کشیده شود.

iPhone-waterproof-620x476

iPhone-waterproof مزیت بزرگ چنین روشی، عدم نیاز به اعمال تغییرات ظاهری در گوشی است و تنها قطعات داخلی از آب مصون خواهند بود. تنها دستگاه ضدآب اپل، «اپل واچ» است که از ماه آینده وارد بازار خواهد شد. لازم به ذکر است که اپل پتنت های بسیاری را به ثبت می‌رساند و تعداد بسیار کمی از آن‌ها در تولید یک دستگاه به کار برده می‌شود. بنابراین ممکن است این راه‌حل در هیچ‌کدام از دستگاه‌های آینده اپل مورد استفاده قرار نگیرد. برای دانلود سند پتنت اپل روی این لینک کلیک کنید.

منبع:gadgetnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا