گوناگون

۱۰هزار تن محصول کشاورزی از جاسک صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی جاسک گفت: در چهار ماه گذشته، ۱۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی از طریق اسکله این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس از جاسک،«علی انتظار المهدی» افزود: محموله‌های صادر شده شامل هندوانه، خربزه، پیاز، فلفل دلمه ای، فلفل قلمی، بادنجان، چغندر، کلم پیچ و خیار سبز است.

وی افزود: کار صادرات بصورت روزانه و پس از صدور گواهی بهداشت نباتی از سوی این مدیریت به مقصد کشور عمان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جاسک گفت: این شهرستان، موقعیت ویژه و مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس دارد.

وی خاطرنشان کرد: موقعیت مناسب جاسک به‌لحاظ داشتن توانمندی‌های طبیعی از جمله سد آب شیرین جگین با ظرفیت ذخیره‌سازی ۳۲۰ میلیون مترمکعب، زمین‌های مستعد کشاورزی هم‌چنین سواحل مناسب برای ایجاد اسکله‌های تجاری با آبخور بالا هم‌چنین پایگاه دوم نیروی دریایی ارتش موجب شده تا این خطه از سوی دولت «تدبیر و امید» بعنوان منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی(انرژی) تصویب و برای سرمایه‌گذاری معرفی شود.

به گزارش ایسنا، فاصله‌ی بین پارسیان بعنوان غربی‌ترین و جاسک شرقی‌ترین شهرستان هرمزگان که اولی در سواحل نیلگون خلیج‌فارس و دومی در سواحل مکران(عمان) قرار گرفته‌اند افزون بر ۶۷۴کیلومتر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا