گوناگون

۶ قانون کاهش وزن

سلامت نیوز: غذاي کم نمک، اتاق خواب تاريک و… به کاهش وزن کمک مي کند.

مريم هميشه فکر مي کند که با نخوردن شام مي تواند وزن کم کند. دوشنبه گذشته با من تماس گرفت و گفت: با اين که شب ها غذاي کمتري مي خورم اما باز هم از وزنم کم نمي شود.خسته شده ام، از بس غذاي بي نمک و کم روغن خورده ام. به او گفتم اشتباه تو همين است چرا شام نمي خوري؟ براي کاهش وزن بايد از همه خوراکي ها استفاده کرد اما به مقدار مناسب وکم نمک…

شام کم نمک مصرف کنيد:اگر مي خواهيد کمتر نفخ کنيد، از مصرف خوراکي هاي شور بپرهيزيد.مصرف غذاي پرنمک در وعده شام باعث مي شود که صبح با صورت پف کرده از خواب بيدار شويد.

شب ها ورزش کنيد:همه مي دانيم که ورزش باعث کاهش وزن مي شود و احتمالا تصور مي کنيد که ورزش کردن نزديک ساعت خواب باعث بي خوابي مي شود. اما اين واقعيت ندارد.زيرا نتايج بررسي انجام شده در سال ۲۰۱۳، نشان مي دهد، ۵۶ تا ۶۷ درصد افراد فعال با انجام ورزش، در بعدازظهر خواب خوبي دارند.

ناهار خانگي ميل کنيد:غذاهاي رستوران به طور متوسط حاوي ۲ برابر کالري بيشتر نسبت به غذاهاي خانگي است. بنابراين اگر مشغله کاري داريد، بهتر است شب قبل ناهار فردا را آماده کنيد.

مصرف آب را افزايش دهيد:آب تمام ناخالصي ها را از بدن دفع مي کند و اين امر باعث مي شود آبي که در بدن مانده است نيز دفع شود. اما يک ساعت قبل از خواب، از آب خوردن دست بکشيد تا بتوانيد خواب آرامي داشته باشيد.

اتاق خواب بايد کاملا تاريک باشد:هورمون ملاتونين به توليد چربي قهوه اي کالري سوز کمک مي کند. از آن جا که بدن در تاريکي به طور طبيعي ملاتونين توليد مي کند، تاريک نگه داشتن اتاق در کاهش وزن موثر است.

قبل از خواب دماي اتاق را پايين بياوريد:نتايج بررسي ها نشان مي دهد افرادي که در اتاق با دماي ۶۶ درجه (فارنهايت)مي خوابند نسبت به افرادي که در دماي ۷۵ درجه (فارنهايت) مي خوابند، ۷ درصد کالري بيشتر مي سوزانند.

منبع:روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا