گوناگون

اعمال نرخ جدید کارمزدها در جایگاه از تیرماه سالجاری/ امضای تفاهم نامه احداث هزار”جایگاه CNG “در کشور

2433763 236مصطفی کشکولی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با افزایش نرخ کارمزد جایگاهها و کرایه حمل و نقل اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده و براساس مصوبه شورای اقتصاد ابلاغیه در آخرین روزهای سال 92 اعلام شد که براساس آن نرخ کارمزد جایگاههای قدیم 2برابر و جایگاههای جدید 3برابر افزایش یافت به طوری که نرخ کارمزد قبلا 40 تومان الان 80 تومان و شهرداری 70 تومان به ازای هر مترمکعب اعلام شد.

وی تصریح کرد: همچنین نرخ کارمزد در جایگاههای جدید که توسط بخش خصوصی احداث می شود در کلانشهرها 140 تومان و در شهرها 120 تومان خواهد بود.

کشکولی تاکید کرد: کارمزد جایگاه فراورده های نفتی جهشی خوبی داشته به طوریکه حدود 40 درصد افزایش یافته است در زمینه توسعه جایگاه  سی ان جی تفاهمنامه‌ احداث هزار جایگاه را با نماینده سندیکای انجمن سازندگان کمپرسور سی ان جی در داخل امضا کردیم. این موضوع مراحل اجرایی خود را طی می کند تا ظرف 5 سال آینده این هزار جایگاه احداث شود یعنی سالی 200 جایگاه سی ان جی در کشور احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، افزود: قرائت اولین کارمزد در این ماه اعمال می شود اگر بدهی داشته باشند تهاتر می شود. از اول سال 92 تا الان کارمزدشان با نرخ جدید محاسبه و پرداخت خواهد شد. نکته مهم اینکه 10درصد کارمزد بنابر مصوبه شورای اقتصاد نزد شرکت پخش برای درجه بندی جایگاه و اطمینان از مسایل فنی و ایمنی باقی خواهد ماند. ما بازدید و بازرسی را انجام خواهیم داد در صورت تایید نهایی به شرکت گاز اعلام می شود.

کشکولی تصریح کرد: توسعه سیستم دیسپچینگ را داریم فاز نخست آن راه اندازی شده است و امسال فاز بعدی اجرا خواهد شد بحث ارتقای امنیت سامانه هوشمند سوخت و سایر سیستم نرم‌افزاری نیز برنامه داریم. همچنین اقدامات گسترده‌ای در زمینه عرضه سوخت در خارج از شبکه صورت گرفته است. قاچاق سوخت در نفت و گاز در سال گذشته رشد منفی داشته به طوری که به یک درصد رسیده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا