گوناگون

1700 روستای مازندران طرح هادی دارند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: از 3300 روستای دارای سکنه در استان 1700 روستا دارای طرح هادی مصوب هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مازندران، مجید هاشمی در مراسم افتتاح طرح هادی روستای نوشیروانکلای بابل با گرامیداشت هفته دولت گفت: از 3300 روستای دارای سکنه در استان بیش از 1700 روستا دارای طرح هادی مصوب هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای 100 خانوار جمعیت در استان مهم بوده و در حال حاضر دارای طرح هادی هستند، افزود: عمر طرح‌های مصوب هادی 10 سال است لذا با توجه به اینکه بعضی از روستاها به این حد و مرز رسیدند، در حال بازنگری سند طرح هادی آنها هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به اینکه براساس سند برنامه پنجم توسعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف به تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت است، اظهارکرد: موظفیم که تا پایان سال آینده برای 640 روستا طرح هادی تهیه کنیم لذا این روستا ها را به گروه 320 روستایی تقسیم کردیم و در مرحله اول در 320 روستا نقشه‌برداری و مطالعات را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح هادی به دنبال شناسایی پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در همان روستا هستیم، افزود: نگاه بنیاد در اجرای طرح هادی بر محور اشتغال‌زایی است، لذا با توجه به اینکه اکثر روستاهای مازندران فضایی مثل آبندان را در اختیار دارند، سعی داریم تا با احیا این فضاها زمینه اشتغال را به روش‌های مختلف در این عرصه افزایش دهیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: از دهیاران و شوراهای می‌خواهیم تا بازدید از مناطق شاخص و موفق که طرح هادی در آن به اجرا در آمده، الگوگیری لازم از آنان را برای توسعه روستای خود داشته باشند،

وی افزود: رعایت ضوابط طرح در اصلاح شبکه معابر به معنی بازگشایی مسیر اصلاح طرح، استفاده حداکثری از مصالح بومی و به کارگیری مشارکت مردمی سه سیاست و اصل مهم در اجرای طرح هادی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا