گوناگون

“راه مبین” در ماه رمضان به روی مخاطبان شبکه سحر گشوده شد

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ “راه مبین” به تهیه کنندگی رضا فهیمی در 30 قسمت 35 دقیقه ای در مرکز اسلام اصیل قم تهیه می‌شود و هر روز روی آنتن سیمای اردو می رود.
 
فهیمی در مورد ساختار این مسابقه تلویزیونی گفت: در این برنامه در هر قسمت سه نفر شرکت کننده به صورت تلفنی در رشته ترتیل قرآن کریم و در سه بخش “وقف و ابتدا”، “تجوید” و “صوت و لحن” رقابت می کنند.
 
وی افزود: هر شرکت کننده به مدت 5 دقیقه به تلاوت قرآن کریم می پردازد و پس از آن دو نفر داور در استودیو و یک نفر نیز به صورت تلفنی، عملکرد آنها را ارزیابی می کنند.
 
فهیمی با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی “راه مبین” در دو گروه سنی “زیر 20 سال” و بالای 20 سال” اظهار کرد: دور مقدماتی این رقابت ها تا بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ادامه دارد و برگزیدگان این مرحله در هفته آخر این ماه در مرحله فینال به رقابت با یکدیگر می پردازند و در نهایت به 10 نفر برگزیده نهایی، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
 
سید جنت شاه حسین داوری بخش “وقف و ابتدا” و سید حافظ مجتبی رضوی داوری بخش “تجوید” را بر عهده دارند. یک کارشناس قرآنی از کشمیر نیز از طریق ارتباط زنده تلفنی، بخش “صوت و لحن” را داوری خواهد کرد. علی حیدر نوری (مجری)، علی کریمی (کارگردان) و کفایت حسین و بشیر احمد (ناظر محتوایی و نویسنده) نیز از جمله عوامل تهیه این برنامه را بر عهده دارند.
 
برنامه “راه مبین” روزهای ماه مبارک رمضان ساعت 16:00 به وقت تهران به صورت زنده از شهر مقدس قم روی آنتن سیمای اردوی شبکه سحر می‌رود.

انتهای پیام/ اس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا