گوناگون

واکنش به خبر «گشت ارشاد» انصار حزب الله

رئیس پلیس کشور گفت: تفاهمنامه مشترک پلیس و بسیج مرتبط با برخوردهای سلبی و عملیاتی نیست و بیشتر روی موضوعات اجتماعی و فرهنگی تمرکز داریم.

سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح سالم سازی دریا یک طرح جامع است که ناجا عضوی از آن است و بیشتر کار روی معاونت اجتماعی وزارت کشور و استانداران شمالی متمرکز است. وسیله اصلی پلیس در این طرح تسهیل ترافیک، برخورد با ناهنجاری ها و تامین امنیت بر عهده پلیس است.

وی ادامه داد: اقدامات امدادی از جمله نجات غریق با حضور شناورها و نیروهای گردان ویژه برگزار می شود. مهمترین اقدام ما رضایت مردم با اجرای این طرح است.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت گشت های برخورد با بدحجابی انصار حزب الله  گفت:  چنین چیزی را نشنیدم و پس از بررسی در این مورد اظهار نظر خواهم کرد.

وی در مورد همکاری های بسیج و نیروی انتظامی اظهار داشت: این همکاری بیشتر اطلاعاتی است و بسیج در حوزه اقدامات سلبی و عملیاتی وارد نمی شود. آنها خودشان دوست داشتند با پلیس همکاری کنند که ماه گذشته جلسه هم اندیشی برگزار شده و بسیج در حوزه پیشگیری و هشدار در مورد آسیبها با پلیس همکاری می کند ضمن این که کارگروه مشترکی معاونت اجتماعی پلیس و معاونت فرهنگی بسیج راه اندازی شده است. آنها قصد دارند در مرحله اول نیروهای خودشان و خانواده آنها را در برابر آسیبها مصون سازی کنند.

احمدی مقدم در پاسخ به سوالی در مورد برخورد با تورهای گردشگری و انتقاد معاون سازمان میراث از نیروی انتظامی گفت:  بر اساس قانون دستگاه متولی صف اول کنترل و نظارت است و نیروی انتظامی به عنوان حامی و در مواردی که خلاء وجود دارد وارد می شود. اگر هر دستگاهی به وظیفه اش عمل کند پلیس خوشحال می شود. گاهی علاوه بر کنترل های دستگاه های متولی آنها از پلیس استمداد می طلبند که پلیس وارد عمل می شود.

وی ادامه داد: در حوزه تورهای گردشگری باید بستری فراهم شود که موجب سوء استفاده نشود و اگر خود میراث فرهنگی روی تورها کنترل داشته باشد خوشحال می شویم.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حمله به اتباع افغانی در یکی از روستاهای قزوین گفت: در جریان وضعیت این پرونده نیستم.

وی در مورد فعالیت قرارگاه سرقت اظهار داشت: بر اساس ارزیابی ها معمولاً مبارزه با مواد مخدر اولویت اصلی ما است اما امسال اولویت نیروی انتظامی مقابله با سرقت است به همین دلیل 14 استان که دارای بیشترین سرقت بودند را به عنوان هدف انتخاب و قرارگاه سرقت را راه اندازی کردیم. خوشبختانه در خردادماه با راه اندازی این مرکز شاهد توقف رشد سرقت بودیم به صورتی که در خردادماه وقوع سرقت ها 5 درصد کاهش نشان می دهد. قرار گاه سرقت توانسته تا حدی به اهداف مورد نظر برسد.

خبرنگاری در مورد وضعیت مرکز نظارت همگانی پلیس پرسید که احمدی مقدم گفت: پس از این که مرکز 197 به صورت آنلاین در تهران راه اندازی شد شاهد افزایش تماس گیرندگان با این سامانه بودیم. پس از گذشت 3 ماه می توانیم ارزیابی های اول را انجام و جمع بندی ها را اعلام کنیم.

وی با اعلام این که  95 درصد پرونده ها در پلیس آگاهی کشف می شود افزود: خوشبختانه 95 درصد پروند های تشکیل در پلیس آگاهی در کمترین بازه زمانی کشف می شود و این در حالی است که اگر موضوعی رسانه ای شود زمان کشف بسیار کاهش می یابد. خوشبختانه عملکرد و سرعت پلیس آگاهی در کشف ها بهتر شده است.

وی در مورد وضعیت جرایم در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ارتقای فضای معنوی در کشور باعث کاهش ناهنجاری ها در جامعه شد و نیروی انتظامی در مناسبت های مذهبی فرصت خوبی برای نیروی انتظامی است و برای ما زمان تنفس است.

احمدی مقدم افزود: کاهش جرم، جنایت و ناهنجاری در ماه مبارک رمضان آن قدر مشهود است که اگر من نگویم مردم در سطح جامعه این موضوع را حس می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا