در ویدئویی که به تازگی منتشر شده نگاهی عمیقتر به لامبورگینی اوراکان STO خواهیم داشت. میتجا بورکرت به عنوان مدیر طراحی لامبورگینی مشغول به فعالیت بوده و در سال ۱۹۷۴ به دنیا آمده است. او از سال ۲۰۱۶ هدایت بخش طراحی این برند ایتالیایی را بر عهده داشته و مسئول طراحی کانسپت ترزو میلنیو و همچنین چندین نسخه از آونتادور و البته اوراکان بوده است. بورکرت در این ویدئو به تغییرات و بهبودهای متعدد STO اشاره داشته است.
ترکیب عملکردهای موردنیاز در پیست با ویژگیهای مناسب جاده کار آسانی نیست. مسئول تنظیم تواناییهای اوراکان STO لورنزو رینالدی بوده که مدیر بخش دینامیک خودروی لامبورگینی است. با وجود تجربهای شاخص در موتور اسپورت، رینالدی و تیمش از دانش به دست آمده در پیست و جاده برای تولد STO استفاده کردهاند.
این هیولا در نوامبر سال ۲۰۲۰ معرفی شد و وحشیترین نسخه از سوپرکار ۱۰ سیلندر لامبورگینی محسوب میشود. با استفاده سخاوتمندانه از فیبر کربن و دیگر روشهای کاهش وزن، اوراکان STO حدود ۴۵ کیلوگرم سبکتر از اوراکان پرفورمنته میباشد. ترمزهای ارتقا یافته و حالتهای رانندگی جدید باعث شدهاند دینامیک و آئرودینامیک این خودرو نیز بهبود یابند.
پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی اوراکان STO همچنان قدرت ۶۳۰ اسب بخاری داشته اما گشتاور آن که ۵۶۵ نیوتون متر است اندکی کمتر از قبل شده است. البته این روی عملکرد خودرو تأثیر منفی نگذاشته به گونهای که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن ۳ ثانیه میباشد.