Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

کشف مورچه انتحاری در جنگل‌ های موسمی جنوب شرقی آسیا + عکس

کشف مورچه انتحاری در جنگل‌ های موسمی جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا در حالی دانشمندان را شگفت زده کره است که گروهی بین‌المللی از محققان نوعی مورچه را کشف کرده‌اند که هنگام احساس خطر و برای دفاع از کلونی و هم نوعانش ، خودش را به بدن مهاجم می رساند و در عین ناباوری خودش را منفجر می‌کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

محققان گونه جدیدی از مورچه بنام علمی Colobopsis explodens یا مورچه انتحاری را کشف کردند که هنگام احساس خطر بدن خود را منفجر می‌کند. این محققان از اتریش، تایلند و مالزی این مورچه را در جنگل‌ های موسمی جزیره «بورنئو» در جنوب شرقی آسیا یافته‌ اند.

مورچه انتحاری

مورچه انتحاری در عین ناباوری به بدن مهاجم می‌چسبند و بدن خود را چنان با شدت خم می‌کنند که منفجر می‌شوند. سپس مایعی زرد رنگ و سمی از بدنشان خارج می‌شود و حشره خیلی سریع می‌ میرد. این مایع زرد رنگ چسبناک برای مهاجم نیز کشنده است و به گفته محققان بویی شبیه ادویه کاری دارد.

مورچه انتحاری

به طور معمول مورچه‌ های کارگر از این روش برای کشتن یا راندن مهاجمان و دفاع از مورچه‌ های دیگر استفاده می‌کنند. جالب آن که فقط مورچه‌ های ماده نابارور می‌توانند بدن خود را منفجر کنند.

مورچه انتحاری

علاوه بر مورچه انتحاری ، این ویژگی در طبیعت بسیار نادر است اما در زنبورهای عسل و موریانه‌ ها نیز مشاهده شده است. به هرحال محققان تاکنون حدود 15 گونه از مورچه‌ های انتحاری را کشف کرده‌اند.

 

منبع   phys

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا