گوناگون

آمار جرائم در ماه محرم به شکل چشمگیری کاهش می یابد

علی اصغر کهنسال در گفتگو با مهر بیان داشت: نهادهای مذهبی نقش فعالی در پیشگیری از وقوع جرم دارند و هنگامی که آمارها را در زمان‌ها و ایام‌های مختلف رصد می‌کنیم متوجه کاهش جرائم در ایامی خاص از جمله ایام ماه محرم  و رمضان می شویم.

وی با بیان اینکه نهادهای مذهبی نقش فعال و برجسته‌ای در مداخلات پیشگیرانه دارند ادامه داد: ترویج فرهنگ ایمان و خداترسی در شکل‌دهی به رفتارهای فردی و گروهی در این زمینه بسیار تاثیر گذار ست.

وی با تاکید بر اینکه باید در این ایام از ظرفیت نهادهای مذهبی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی نهایت استفاده را برد افزود: همه به خوبی می‌دانیم که هزینه در راه پیشگیری به صرفه‌تر از هزینه در راه درمان است.

وی بیان داشت: تقویت دین باوری و حاکمیت ارزش‌های دینی، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی، مدیریت نیازها و توانمندی فردی و اجتماعی، تقویت مداخلات اجتماعی و فردی و ارتقای بصیرت دینی مستلزم تعریف مجدد نقش نهادهای مذهبی و واگذاری نقش بیشتر به این نهادها است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی دشمن با جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی تلاش دارد تا نقش نهادهای مذهبی را در زندگی مردم کمرنگ جلوه دهد که در این راستا باید با بصیرت و آگاهی، مدیریت و انسجام‌ بخشی در برگزاری برنامه‌های عزاداری امام حسین(ع) اقدامات و اهداف شوم دشمن را ناکام گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا