گوناگون

کاهش 52 درصدی شمار غریق در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، ربيع فلاح جلودار پیش از ظهر شنبه در جلسه شوراي اداري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، اقدامات فرهنگي صورت گرفته در حوزه طرح هاي دريا را بسيار مثبت و موثر خواند و گفت: يقيناً اين اقدامات فرهنگي نقش بسزايي در كاهش 52 درصدي غريق در سالجاري داشته است.

وی با اشاره به درس هاي عظيم نهضت عاشورا، بيان داشت: همه آثار و بركات پيروزي هاي عظيم ملت ايران و عزت و جايگاه جمهوري اسلامي برگرفته از فرهنگ عاشوراست.

وي با بيان اينكه همواره ارتباط تنگاتنگ و خوبي با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي داشته ايم، اذعان کرد: متاسفانه بضاعت مالي استان پاسخگوي شيوه مديريتي شما نيست و بايد اين شيوه تغيير كند.

فلاح افزود: دولت در همه زمينه ها وظيفه حمايت، پشتيباني و نظارت دارد و براي گذراندن ساير امورات بايد از ظرفيت ها و استعدادهاي منطقه استفاده شود و ظرفيت هاي جديد خلق گردد.

نماينده عالي دولت در استان ظرفيت فرهنگي و هنري مازندران را كم نظير دانست و اظهار داشت: دولت امكان سرمايه گذاري مستقيم در بخش فرهنگي را ندارد و بايد براي تشكل ها و خيريني كه علاقه مند به سرمايه گذاري در حوزه فرهنگ و هنر هستند زمينه سازي كنيم.

ربيع فلاح با بيان اينكه بايد شيوه هاي جديد را بشناسيم و به آن عمل كنيم، تصريح كرد: چرا نبايد در همه شهرها سالن سينما داشته باشيم؟ اين كار يقيناً با مشاركت بخش خصوصي امكان پذير خواهد بود.

استاندار مازندران با اشاره به درپيش بودن برگزاري جشنواره فيلم وارش در استان، خاطرنشان كرد: اين جشنواره بايد بهتر و باكيفيت تر از جشنواره فيلم ياس در استان برگزار شود.

وي موضوع فرهنگ را اولويت كاري استان دانست و ادامه داد: از افراد كارشناس و خبره فرهنگي از بيرون مجموعه نيز براي كمك به توسعه فرهنگي استان استفاده كنيد.

فلاح گفت: دولت تدبير و اميد با شعارهاي مشخصي در حوزه فرهنگ وارد عرصه اجرايي كشور شد و ما از مسئولان فرهنگي استان انتظار داريم در حوزه فرهنگ، مطالبات مردم و شعارهاي دولت را دنبال كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا