Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژ

مهم ترین دلایل داغ شدن گوشی + راه حل های رفع آن

داغ شدن گوشی موبایل یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از کاربران هنگام استفاده از موبایل با آن مواجه می شوند. عوامل سخت افزاری و نرم افزاری گوناگونی ممکن است باعث داغ شدن گوشی موبایل شوند، در ادامه این مطلب به بررسی علل داغ شدن گوشی موبایل و راه حل های رفع آن می پردازیم.

امروزه تلفن های همراه تنها از قابلیت تماس های صوتی برخوردار نیستند و با استفاده از نمونه های هوشمند آنها می توان به یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری، یک ابزار اتصال به اینترنت، یک ابزار بازی های کامپیوتری و در حالت کلی یک رایانه جیبی را به همراه داشت. در واقع تلفن های همراه هوشمند یا همان اسمارت فون پکیج کاملی از نیازهای الکترونیکی و دیجیتالی افراد به شمار می رود.

آموزش تعمیرات موبایل

به همین دلیل استفاده از تلفن های همراه هوشمند در دهه اخیر رشد چشمگیری در سراسر دنیا داشته و یکی از موارد لازم برای پشتیبانی از این وسیله وجود مراکز تعمیراتی است، که پرسنل و تعمیرکاران آنها با شرکت در دوره های آموزش تعمیر موبایل از این تخصص برخوردار می شوند.

چرا که افراد در پی استفاده از موبایل با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گوناگونی روبه رو شده همین امر تقاضا برای تعمیرات موبایل را افزایش می دهد. داغ کردن گوشی تلفن همراه مشکلی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند. این مشکل را در مواردی می توان به صورت شخصی و در بعضی از موارد با مراجعه به تعمیرکار حل نمود. در ادامه علت داغ شدن گوشی و راه حل های رفع آن توضیح داده می شود.

10 علت داغ شدن گوشی و راه حل های رفع آن

مشکل داغ شدن گوشی تلفن از مشکلات رایج در تلفن های همراه است که عوامل گوناگونی باعث بروز این مشکل در موبایل می شوند. همانطور که گفته شده تلفن های همراه هوشمند در واقع تلفیقی از چند دستگاه مختلف هستند و به همین دلیل ساختار پیچیده ای دارند در نتیجه ایجاد اختلال در یک قسمت و قطعه می تواند بر قسمت های دیگر نیز تاثیرگذار باشد، که داغ کردن گوشی یکی از این موارد است.

آموزش تعمیرات موبایل

برای داغ کردن گوشی تلفن همراه علت و راهکاری متعددی وجود دارد که عبارتند از:

  1. وجود ویروس در نرم افزارهای تلفن همراه: هر قدر هم تلفن همراه شما با کیفیت باشد گاهی وجود یک ویروس می تواند عملکرد یک برنامه را مختل کرده و باعث داغی آن شود. به همین دلیل توصیه می شود همواره یک آنتی ویروس بروز در گوشی همراه خود داشته باشید.
  2. گوشی خود را کامل شارژ نکنید: یکی از دلایل داغ کردن گوشی تلفن همراه مربوط به باتری می باشد. برای همین کارشناسان توصیه می کنند اجازه ندهید که باتری گوشی شما کامل تخلیه شود و همیشه آن را به طور کامل شارژ نکنید. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می شود گوشی خود را در شارژ 25 الی 30 درصد به شارژ وصل کنید و در حدود 80 الی 85 درصد از شارژ جدا کنید.
  3. نور صفحه گوشی را کم کنید: یکی از دلایل اصلی داغ شدن گوشی موبایل استفاده بیش از حد از روشنایی صفحه نمایش است. توصیه می شود برای جلوگیری از این مشکل آن را در حالت خودکار و یا در میزان کمتر قرار دهید.
  4. حافظه گوشی خود را به صورت دوره ای خالی کنید: یکی از مهمترین دلایل داغی گوشی حافظه پر است که عمدتا بر اثر فایل های بلااستفاده رخ می دهد. به همین دلیل توصیه می شود به صورت دوره ای حافظه گوشی خود را از فایل های بلااستفاده پاک کنید.
  5. از قاب های نامناسب استفاده نکنید: گاهی قاب های ضخیم و پوشانده می توانند تمامی منافذ گوشی را مسدود کنند، و به همین دلیل بر داغی تلفن تاثیر دارند.
  6. گوشی را در مقابل نور خورشید قرار ندهید: یکی از دیگر دلایل داغ شدن گوشی موبایل قرار گرفتن گوشی در مقابل نور آفتاب است. بنابراین دقت داشته باشید که گوشی در مقابل نور خورشید نباشد.
  7. برنامه های اضافی و بلااستفاده را ببندید: بسیاری از افراد برنامه های بسیاری را در گوشی باز کرده و فراموش می کنند پس از خروج از آنها صفحه مربوط به آن را ببندند. وقتی در گوشی شما برنامه های بسیاری باز باشد نیاز به پردازش های بیشتری توسط گوشی می باشد و این امر منجر به داغ شدن گوشی می شود.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم در صورتی که از برنامه ای استفاده نمی کنید، آن را ببندید.

  1. برنامه های اضافی را در گوشی نصب نکنید: توصیه می کنیم هر چند وقت یک بار لیست اپلیکیشن های گوشی را بررسی کنید و برنامه های اضافی که از آن ها استفاده نمی کنید پاک کنید.
  2. سلامت کابل شارژ را بررسی کنید: در صورتی که هنگام شارژ شدن گوشی، گوشی موبایل داغ می شود سلامت کابل شارژ را بررسی کنید. در صورتی که کابل شارژ معیوب می باشد نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
  • دوربین گوشی را بررسی کنید: در صورت داغ شدن گوشی موبایل توصیه می کنیم دوربین گوشی را بررسی کنید و از خاموش بودن بخش فیلمبرداری اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید که روشن بودن قیمت فیلمبرداری دوربین برای مدت زمانی طولانی باعث داغ شدن گوشی خواهد شد.

آموزش تعمیرات موبایل

دوره آموزش تعمیرات موبایل دوره ای با بازار کار عالی

همانطور که اشاره شد امروزه موبایل یکی از پرکاربردترین ویجت ها بوده و افراد مدت زمان طولانی را به این وسیله اختصاص می دهند این امر نشان از افزایش تقاضا برای تعمیرات موبایل و به دنبال آن باعث بهبود بازار کار تعمیرات موبایل می شود. از آنجایی که تعمیرات موبایل امری تخصصی می باشد آموزش تعمیرات موبایل دوره مهمی است که می توان با فراگیری آن به یک شغل آینده دار و دائمی دست پیدا کرد.

در ایران آموزشگاه های مختلفی وجود دارند که در زمینه برگزاری دوره های آموزش تعمیرات موبایل فعالیت می کنند. یکی از بهترین این مراکز مجتمع فنون برق است. این مرکز آموزشی به صورت تخصصی صفر تا صد تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل را آموزش می دهد و کارآموزان را برای ورود به بازار کار تعمیرات موبایل آماده می کند.

آموزشگاه فنون برق علاوه بر دوره آموزش تعمیرات موبایل، دوره های دیگری مثل آموزش کولر گازی، آموزش تعمیرات کولر گازی، آموزش برق ساختمان، آموزش برق صنعتی، آموزش هوشمند سازی ساختمان و غیره را نیز برگزار می کند که همگی از دوره های مهم و پولساز می باشند.

 علاقه مندان از سراسر کشور می توانند در دوره های آموزشی این مرکز شرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره این مرکز می توانید به وب سایت رسمی این آموزشگاه به آدرس اینترنتی https://fonoonbargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا