Mihanpostپیشنهاد سردبیرساختنی‌هاعلمی و فناوری

آموزش ساخت دستکش فلزیاب با کمک برد آردوینو UNO

با استفاده از برد های آردوینو شما می توانید دست به خلاقیت های خارق العاده ای بزنید . امروز قصد داریم برای شما آموزش ساخت دستکش فلزیاب را با کمک  برد آردوینو UNO ارائه دهیم . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

آموزش ساخت دستکش فلزیاب در حقیقت یک پروژه جذاب برای آشنایی بیشتر با برد های آردوینو است و باید گفت که دستگاهی که در این ساختنی خواهید ساخت نمی تواند جای فلزیاب های قدرتمند را پر کند اما کاربردهای منحصر بفرد خودش را دارد .

ابزار مورد نیاز : ۱-برد بورد  ۲-تخته چندلا  ۳- چسب چوب ۴-کاغذ سنباده ۵- دستگاه لحیم کاری ۶- سیم چین ۷- رنگ  ۸- سیم استاندارد ۹- سیم جامپر نر/ماده ۱۰- سیم جامپر ماده/نر ۱۱- برد آزمایشی

وسایل مورد نیاز  ۱- برد UNO آردوینو ۲- سیم gauge  مگنت ۲۸ ۳- یک سوئیچ ۴-    یک بازر پیزو ۵- دو عدد مقاومت ۱۰ کیلو اهم ۶- یک مقاومت ۱٫۲ کیلو اهم ۷- دو عدد خازن ۱۰۰ نانو فاراد ۸- دو عدد خازن ۲۲نانو فاراد ۹- یک BC547 ترانزیستور ۱۰- یک باتری ۹ ولتی ۱۰- دستکش کار

آموزش ساخت دستکش فلزیاب

در ابتدا شما باید به وسیله سیم مگنت یک کویل بسازید . برای این کار باید  قطعه ای گرد با قطر ۱۵٫۲ سانتیمتر ایجاد کنید . پیشنهاد می شود طرح مورد نظر را از انتهای همین مطلب دانلود کرده و آن را به یک دستگاه CNC ارائه کنید . البته اگر در کار با چوب مهارتی دارید می توانید خودتان نیز آن با بسازید .حالا باید سیم مگنت را به دور این قطعه بپیچانید . مقداری از سیم را آزاد بگذارید چون باید آن را به مدار اصلی پروژه متصل کنید .بعد از ۳۰ دور، ۱۲ سانتیمتر سیم دیگر برای اتصال به مدار باز بگذارید.

در این مرحله باید مدار اصلی پروژه را ابتدا روی برد بورد بسته و آن را مورد آزمایش قرار دهیم شماتیک مدار را در عکس پایین مشاهده کرده و آن را روی برد بورد ببندید . توجه داشته باشید که بستن مدار را از جایی شروع کنید که در طی کار بریتان دست و پا گیر نشود . پس از بستن مدار کویلی که در مرحله قبلی ساخت ای را به آن متصل کنید . این کار را با سیم جامپر نر/ماده انجام دهید . سر نر به برد بورد و سر ماده به سیم مگنت کویل وصل می‌ شود.

حال به سراغ آردوینو می رویم و باید کد ها پروژه را روی آن آپلود کنیم . اما پیش از این به موارد زیر توجه داشته باشید :

اسیلاتور کویل جستجو (۲۰-۲۰۰kHz) را به پین Pin5 وصل کنید؛
پیزو را بین Pin13 و GND وصل کنید.
دکمه NULL را بین Pin12 و GND وصل کنید.

کدهای زیر را کپی و از طریق نرم افزار روی برد آردوینو آپلود کنید.

برای دانلود کد کلیک کنید

پس از آپلود کد ها می توانید دستگاه را مورد آزمایش قرار دهید . آردوینو را به باتری ۹ ولت وصل کنید و سوئیچ را بزنید در صورتی که هیچ مشکلی در تشخیص فلزات وجود نداشت می توانید مدار را به برد اصلی منتقل کنید .قطعات را به ترتیب و یکی یکی از برد بورد به برد اصلی منتقل کنید و وقتی اینکار تمام شد، همه قطعاتی که روی برد بورد در یک ردیف بودند را بهم لحیم کنید.

حال باید مدار ساخته شده را روی یک تکه چوب نصب کنید تا کاملا جمع و جور شود . برای این کار بهتر است از چسب دو طرفه استفاده کنید . اینجا آموزش ساخت دستکش فلزیاب به پایان رسیده و در نهایت به سادگی می توانید این تکه چوب را روی یک دستکش در ابعاد مناسب نصب کرده و از آن بهره ببرید .

نظر شما در مورد این آموزش ساخت دستکش فلزیاب چیست ؟ این دستگاه چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد ؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید …

منبع    instructables

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا