Mihanpostپیشنهاد سردبیرنرم افزار کامپیوتر

آموزش نصب نرم افزار شاد روی کامپیوتر

در این مطلب از میهن پست با آموزش نصب نرم افزار شاد روی کامپیوتر در کنار شما هستیم. این نرم افزار که به تازگی معرفی شده نرم افزاری برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان است.

برنامه شاد آموزش پرورش چیست؟

در روزهای سختی که بیماری Coronavirus کرونا فعالیت‌های آموزشی کشور را مختل کرد. آموزش و پرورش تصمیم گرفت با طراحی یک سامانه آموزشی آنلاین [ برنامه شاد آموزش پرورش ] بستر لازم برای آموزش مجازی دانش آموزان را راه اندازی کند. یه این سامانه اپلیکیشن شاد آموزش و پرورش گفته می‌شود.

5 ویژگی بالقوه اپلیکیشن شاد معلمان کدامند؟

هنوز کمتری کسی توانسته احراز هویت اپلیکیشن شاد رو انجام داده و وارد بخش آموزش مجازی اپلیکیشن شاد شود. بنابراین در وهله اول هدف آموزش و پرورش دانلود اپلیکیشن شاد معلمان و دانش آموزان و عضوگیری است.

به احتمال زیاد هم این کار یک مانور ابتدایی برای برآورد میزان دانش آموزان و معلمانی است که توانسته‌اند به این اپلیکیشن متصل شوند. به هر حال ما با این تصور که همه دانش آموزان و معلمان ایرانی بتوانند با دانلود و نصب اپلیکیشن شاد به آموزشی مجازی آموزش و پرورش ملحق شوند؛ 5 ویژگی بالقوه برنامه شاد معلمان را معرفی می‎‌کنیم:

1- امکان سنجش و ارزشیابی مستمر

همه ما در جریان هستیم و هر روز هم تلاش بی‌وقفه آموزش و پرورش را در شبکه‌های ملی می‌بینیم. این کار بسیار ستودنی است که آموزش و پرورش ایران از همان روزهای ابتدایی تعطیلات سراسری مدارس، مدرسه تلویزیونی ایران را راه‌اندازی کرد.

و معلمان محترم تمام تلاش خود را می‌کنند تا روش‌های تدریس موثر به دانش آموزان درس یاد دهند. اما اینکه آموزش بدون سنجش و ارزشیابی نتیجه بخش نیست، بر همه ما عیان است. پس راه اندازی چنین سامانه‌ای حتی برای سنجش و ارزشیابی هم باشد؛ برای آموزش سراسری ایران لازم بود.

از این رو، اولین ویژگی که معلمان و دانش آموزان ممکن است از دانلود اپلیکیشن شاد انتظار داشته باشند؛ امکان سنجش و ارزشیابی به واسطه برنامه شاد معلمان است

2- امکان گفتگو با معلمان

آموزش یک رویداد یک سویه نیست، علت اصلی ناموفق بودن پکیج‌های آموزشی هم یک طرفه بودن آموزش است. حتی یکی از نقاط ضعف مدرسه تلویزیونی ایران هم همین موضوع بود.

ارسال رسانه صوتی، تصویری، متنی و ویدیویی از حداقل‌های یک پیام رسان است. منتهی انتظاری که خیلی از دانش آموزان و معلمان ایرانی از دانلود اپلیکیشن شاد مدارس دارند؛ سرعت انتقال پیام و سرعت بارگذاری محتوای آموزشی است که قراره هر یک از معلمان با سلیقه خود برای دانش آموزان خودشان ارسال کنند.

چنانچه همه این فرایند‌ها با سرعت پایینی ارسال شود یا در خطاهای زیادی به وجود بیاید؛ کاربران اپلیکیشن شاد از این موضوع بسیار ناراحت می‌شوند و صدای انتقاد آن‌ها به زودی بلند خواهد شد.

به هر حال؛ یکی از امکانات بالقوه‌ای که با نصب اپلیکیشن شاد معلمان خواهیم داشت، امکان گفتگو با معلم و بالعکس تعامل بین دانش آموزان و معلم خواهد بود.

3- تولید محتوای الکترونیکی آموزشی معلمان

معلمان قبلا هم برای آموزش برخی از مباحث دشوار از روش تولید محتوای آموزشی الکترونیکی استفاده می‌کردند. منتهی در شرایط فعلی تمامی مباحث باید به صورت الکترونیکی و از راه دور آموزش داده شود. بنابراین بهترین کار تولید محتوای آموزشی و ارسال آن به دانش آموزان از طریق نصب اپلیکیشن شاد مدارس است.

اما چیزی که از این اپلیکیشن انتظار می‌رود؛ داشتن ویژگی برگزاری وبینار در خود اپلیکیشن شاد مدارس است. به این صورت که هر دانش آموز در کلاس معلم خود شرکت کند و از طریق اپلیکیشن شاد ویژه آموزش مجازی بتواند بتواند از آموزش مجازی استفاده کند.

4- امکان حضور و غیاب

از مزیت‌های دیگر آموزش در مدارس این بود که دانش آموزان منظم بودند و سر وقت در کلاس حاضر می‌شدند. درس در مدرسه و زمان مشخص شده کلاس هدف یادگیری آن‌ها بود. با تمام وجود و انرژی در کلاس حاضر می‌شدند و با کمک راهنمای خودشان [معلمان و دبیران محترم] مباحث درسی را دنبال می‌کردند.

اما یکی از نقاط ضعف اپلیکیشن شاد ویژه آموزش مجازی نبود امکان حضور و غیاب است. دانش آموزان ممکن است اصلا فراموش کنند که در کلاس شرکت کنند، اما با واسطه امکان بالقوه حضور و غیاب اپلیکیشن شاد؛ معلمان می‌توانند وضعیت حضور و غیاب و مشارکت او را در آموزش مجازی شاد پیگیری کنند.

5- امکان نظارت مدیران مدرسه از چگونگی آموزش مجازی در مدرسه خودشان

مدیران در مسئله آموزش مجازی مسئولیت بسیاری بیشتری نسبت به گذشته خواهند داشت. در حقیقت با نصب اپلیکیشن شاد مدارس می‌توانند از میزان مشارکت دانش آموزان خود در کلاس‌های مجازی خبر دار شوند. حتی لازم از نحوه تدریس معلمان محترم توسط مدیران بررسی شود و از بهترین روش‌های تدریس تجلیل شود.

پیش‌بینی می‌شود، دسترسی‌های مدیران مدرسه در اپلیکیشن شاد مدارس بسیار بیشتر از معلمان محترم و دانش آموزان باشد.
دانلود نرم افزار شاد آموزش پرورش برای کامپیوتر

فعلا نسخه‌ای برای استفاده در کامپیوتر منتشر نشده است. با انتشار نسخه وب اپلیکیشن شاد دور از انتظار است که برای اپلیکیشن شاد برای کامپیوتر منتشر شود. در حقیقت نسخه تحت وب اپلیکیشن شاد برای کاربرانی ارائه خواهد شد که موبایل، تبلت و … ندارند.

مراحل نصب نرم افزار آموزش و پرورش شاد بر روی کامپیوتر :

لینک دانلود اپلیکیشن شاد معلمان

1 – ابتدا نسخه ویندوز مرورگر گوگل کروم را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

2 – حال روی این لینک کلیک کنید و وارد نسخه وب شبکه اجتماعی شاد شوید.

3 – در صفحه باز شده شماره موبایل خود را وارد کرده و روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

آموزش نصب نرم افزار شاد روی کامپیوتر

4 – حال کد 5 رقمی به گوشی و شماره همراه شما ارسال شده است ، در کادر مخصوص کد را وارد کرده تا وارد محیط برنامه شاد در نسخه وب شوید.

آموزش نصب نرم افزار شاد روی کامپیوتر

پس از تایید شدن کد ، وارد صفحه زیر خواهید شد.

آموزش نصب نرم افزار شاد روی کامپیوتر

5- روی سه نقطه در بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Install Shad کلیک کنید.

آموزش نصب نرم افزار شاد روی کامپیوتر

6 – اکنون وارد دسکتاپ کامپیوتر خود شوید. آیکون نرم افزار شاد را مشاهده می کنید.

آموزش نصب نرم افزار شاد روی کامپیوتر

7 – روی آیکن نرم افزار کلیک کنید تا صفحه اپلیکیشن شاد برای شما مانند تصویر زیر نمایان شود.حال میتوانید از شبکه اجتماعی شاد آموزش و پرورش بدون مشکل در داخل دسکتاپ کامپیوتر و لپ تاپ خود بدون مشکل استفاده کنید.

آموزش نصب نرم افزار شاد روی کامپیوتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا