گوناگون

ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر (ع) به جوانان شناسانده شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی عصر دوشنبه به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی اکبر و روز جوان در نشستی با فرماندار و رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سمنان به همراه مدیر کل ورزش و جوانان استان و شهرستان و اعضای ستاد و جمعی از جوانان فعال این شهرستان در محل فرمانداری جوانی را بهترین فصل عمر هر انسان دانست و افزود: انسان باید در جوانی به سمت کمال انسانی و اسلامی حرکت کند تا به سر منزل مقصود برسد.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، بر شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی ایشان به جوانان تاکید کر و بیان داشت: حضرت علی اکبر (ع) دارای فضایل و صفاتی نزدیک به رسول اکرم (ص) داشتند.

سلامت جسم، دین و اخلاق نیکو از ویژگی های جوان ایرانی است

نماينده ولي فقيه در استان سمنان، حضرت علی اکبر جوانان ایران را سربازان ولایت دانست و گفت: از ابتدای انقلاب و در 8 سال دفاع مقدس جوانان ولایت پذیری خود را تاکنون به همه اثبات کرده اند.

آیت الله شاهچراغی سلامت جسم، دین و اخلاق نیکو را از ویژگی های جوان ایرانی دانست و گفت: ورزش در کنار تهذیب که مد نظر مقام معظم رهبری نیز هست باید در زندگی روزمره جوانان قرار گیرد.

وی حفظ حرمت و احترام به جوانان را ضروری دانست و بیان داشت: جوانان نیز باید با احترام به والدین و حفظ جایگاه بزرگان زمینه خیر دنیا و آخرت خود را فراهم آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ایران جوانان غیرتمند و با بصیرتی دارد ادامه داد: گذشت از اشتباهات ناخوداگاه جوانان نیز بخشی از فرهنگ اسلامی است که مسئولان و خانواده ها باید به آن عمل کنند.

انقلاب اسلامی ایران هویت از دست رفته جوانان ما را به آنان بازگرداند

فرماندار و رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سمنان نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران هویت از دست رفته جوانان ما را به آنان بازگرداند، افزود: اعتماد به نفس، اتکای به توان علمی و فکری جوانان و اینکه ما میتوانیم و واقعیت اعتماد به جوانان در اداره کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش جوانان بوده است.

حسن سعدالدین با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در توجه به مسائل جوانان نیز گفت: تا کنون 13 سند پیگیری امورات و مسائل جوانان همچون سند ازدواج، سند اشتغال، سند مسکن و … تدوین شده که بخشی از این موارد اجرایی و مابقی در دست پیگیری است.

وی از آمار 72 هزار نفری جوانان شهرستان سمنان که در سنین 15 تا 29 سال هستند خبر داد و گفت: این شهرستان علاوه بر این آمار میزبان 37 هزار دانشجوی جوان در رشته های مختلف دارد که این امر توفیق خدمت بیشتر مسئولان به جوانان را فراهم کرده است.

جوانان سرمایه های عظیم کشور هستند

فرماندار شهرستان سمنان جوانان را سرمایه های عظیم کشور دانست و تصریح کرد: در این شهرستان اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مباحث جمعیتی در دستور کار ستاد ساماندهی امور جوانان قرار گرفته که در امر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده برنامه ریزی ها آغاز شده است.

سعدالدین با تقدیر از گروه مشاوران جوان فرمانداری که در این بخش ها فعالیت دارند بر شناسایی و رفع موانع پیش روی جوانان تاکید کرد.

در پایان این جلسه به نمایندگی از جوانان دو نفر موارد و انتظارات این حوزه را در جلسه مطرح کردند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا