گوناگون

جبران آسیبهای جمعیتی نیاز به طراحی برنامه های جدید در حوزه فرهنگ عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین عصر دوشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان سمنان در فرمانداری این شهرستان، ضمن تبريك میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، با تاکید بر اهميت ثبت وقايع چهارگانه حياتي در موعد مقرر از ارگان هاي ذيربط خواست تا در ثبت به موقع اين وقايع همكاري لازم را با ثبت احوال داشته باشند.

وی با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص آسیبهای وارده به ترکیب جمعیتی ایران در دو دهه گذشته گفت: دستور مقام معظم رهبری برای کنترل جمعیت نسل جوان آتی کشور باید مد نظر برنامه ریزان در حوزه فرهنگ قرار گرفته و با ارائه مدل جدید فرهنگی در جبران این مسئله فعالیت های خود را کاربردی کنند.

فرماندار شهرستان سمنان یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری آینده جوانان و جامعه را آمار صحیح و به روز عنوان کرد و خواستار همکاری هر چه بهتر مراکز بهداشت و درمان در شهر و روستا و دفترخانه های ازدواج و طلاق در ثبت آمار واقعی شد و از آنان خواست با اهتمام بیشتری نسبت به این مقوله اقدام کنند.

سعدالدین با اعلام افزایش دو درصدی ازدواج و کاهش 13 درصدی آمارطلاق در سال 92 به نسبت سال 91، خواستار برنامه ریزی بیشتر دستگاه ها در تحکیم بنیان خانواده شد.

دارایی رئيس اداره ثبت احوال شهرستان سمنان نیز در این نشست، با ارائه گزارشي به چگونگي ثبت وقايع حياتي چهارگانه و آمار آن در سه ماهه ابتداي سال جاري پرداخته و گفت: با توجه به اينكه ثبت اين وقايع در حد مورد انتظار صورت نگرفته، از سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان، شهرداري و دهياران درخواست تا همكاري بیشتری در این خصوص داشته باشند.

در این نشست مقرر شد، صدور کارت ثبت یاران برای ثبت وقایع حیاتی از سوی ثبت احوال، اقدام دفترخانه های ازدواج و طلاق هر ماه تا تاریخ 28 هر ماه برای ارسال وقایع و ثبت در سامانه ثبت و احوال و دستور کار قرار دادن مبحث افزایش جمعیت و اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیگیری لازم بعمل آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا