Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

اجاره موقت آپارتمان در اروپا ، راهنمایی ضروری برای گردشگران

اجاره موقت آپارتمان در اروپا ، از آن جهت راهنمایی ضروری برای گردشگرانی محسوب می شود که نه تنها مدام در سفر هستند ، بلکه بودجه کافی نیز برای اقامت در هتل های مجلل را ندارند. بنابراین بهترین گزینه اجاره موقت آپارتمان و یا این که اقامت در مهمان‌ سرا است که می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای این دسته از افراد جهت کاهش هزینه های سفرشان باشد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بنابراین با توجه به هزینه های زیاد سفر به اروپا لازم است که جهت کاهش هزینه های این سفر ، توسط گردشگران برنامه های لازم تدارک دیده شود. اما در عین‌ حال که گردشگران در کشورهای اروپایی مکانی خصوصی برای اقامت موقت ندارید، تدارک نحوه اقامت خود را بایستی از قبل دیده باشند تا هزینه زیادی را تحمیل نشوند. بنابراین بهترین گزینه برای اقامت ارزان در کشورهای اروپایی اجاره موقت آپارتمان در اروپا است که در این صورت نه‌ تنها پول زیادی هزینه نمی کنید بلکه می‌توانید هم زمان زیادی را در سفر باشید و هم این که می توانید زندگی ای همانند افراد بومی در هر یک از کشورهای اروپایی تجریه کنید.

اجاره موقت آپارتمان در اروپا

اجاره موقت آپارتمان در اروپا و مزیت های آن 

صرفه‌جویی در هزینه : در این میان اگر دو یا چند نفر گردشگر بتوانند با هم یک آپارتمان اجاره کنند ، هزینه‌  ها بین آن ها تقسیم می‌شود که در حقیقت هزینه هر نفر خیلی کمتر از اقامت در مهمان‌ سرا و حتی هتل ها خواهد بود است. تا حدی که هزینه یک هفته ای اجاره موقت آپارتمان در اروپا برابر با هزینه یک شب بعضی از هتل ها در اتحادیه اروپا خواهد بود.

تجربه زندگی افراد بومی : از دیگر مزایای اجاره موقت آپارتمان در اروپا این است که می‌توانید همانند افراد بومی زندگی کنید ، تجربه بیشتری از فرهنگ مردم آن کشورها را تجربه می کنید ، به فروشگاه های محلی و حتی به نانوایی و رستوران‌ های بومی از آن جهت دسترشی خواهید داشت که میتوانید غذای ارزان نیز تهیه کنید.

امکانات : گردشگران با اجاره موقت آپارتمان در اروپا می توانند به امکاناتی از قبیل آشپزخانه ، حمام و حتی تلویزیون نیز دسترسی داشته باشند . حتی ممکن است تلفن و اینترنت رایگان هم داشته باشند. اگر خوش‌ شانس هم باشید ممکن است ماشین لباس‌ شویی هم در سترس شما قرار داشته باشد.

تخفیف در صورت اجاره موقت آپارتمان در اروپا : بسیاری از این آپارتمان‌ ها در صورت اقامت طولانی مدت ، به گردشگران اروپا گرد تخفیف های زیادی نیز می‌دهند.

اجاره موقت آپارتمان در اروپا

البته نباید فراموش کرد که اجاره موقت آپارتمان در اروپا دارای سختی هایی نیز هست ؟

مراجعه به صاحب‌ خانه : یکی از مشکلات اجاره آپارتمان این است که باید شخصاً با صاحب‌خانه قرار گذاشته و کلیدها را از او دریافت کرده یا تحویل بدهید. بنابراین انتظار نداشته باشید که همانند هتل کارتان سریع انجام شود.

نبود جا برای چمدان: یکی دیگر از مشکلات آپارتمان‌ها این است که باید در ساعات مقرر از آنجا خارج شوید. برای مثال اگر قطار شما ساعت ۷ حرکت کند و شما مجبور باشید ساعت ۱۱ از آپارتمان خارج شوید جایی برای نگهداری چمدان‌ ها وجود ندارد. مگر اینکه آن‌ ها را در انبار مخصوص چمدان در ایستگاه قطار قرار دهید.

عدم وجود مسئول پذیرش : اگر مشکلی وجود داشته باشد مسئول پذیرش یا صاحب‌ خانه در دسترس نیست که سریعا مشکل را حل کند.

مشکلات آپارتمانی : معمولا اکثر آپارتمان‌ ها مشکلاتی دارند. بخصوص در اروپا که اغلب آپارتمان‌ها بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارند و بارها تعمیر شده‌اند. بنابراین منتظر مشکلاتی نظیر خرابی لوله آب، سیم برق، وای فای، تعداد زیاد پله‌ها یا چکه آّب، باشید.

حداقل مدت اقامت : برخی آپارتمان‌ ها حداقل مدت اقامت دارند که معمولا از ۳ روز آغاز می‌شود.

مشکلات اجاره آپارتمان : بیشتر اوقات نمی‌توان به غریبه‌ها اعتماد کرد و اجاره آپارتمان را به آن‌ها پرداخت، بخصوص از طریق اینترنت. بنابراین بهتر است از شرکت‌های اجاره آپارتمان استفاده کنید.

اجاره موقت آپارتمان در اروپا

نحوه یافتن اجاره موقت آپارتمان در اروپا

از طریق صاحب‌ خانه : برخی سایت‌ها آگهی اجاره آپارتمان را تبلیغ می‌کنند. در این صورت می‌توانید مستقیماً با صاحب‌خانه در ارتباط باشید (اگرچه بیشتر شرکت‌های اجاره آپارتمان هم از این شیوه استفاده می‌کنند تا امکانات موجود در آپارتمان بررسی شود).

در اینجا برخی از سایت‌های اجاره آپارتمان را به شما معرفی می‌کنیم:

Airbnb : افراد محلی می‌توانند از طریق این سرویس خانه‌های خود را اجاره دهند. گاهی اوقات ممکن است این خانه‌ها تنها یک اتاق باشد یا یک آپارتمان مجزا. استفاده از این سرویس رایگان نیست. در این سایت می‌توانید تصاویر خانه‌ها را ببینید و سپس از طریق همین سایت هزینه‌ها را پرداخت کنید (بنابراین دیگر نگران پول‌های پرداختی‌تان نیستید). همانند سایت‌های دیگر در این سایت ممکن است در شهرهای بزرگ انتخاب‌های بی‌شماری داشته و برعکس در شهرهای کوچک گزینه‌های کمتر و یا هیچ گزینه‌ای نداشته باشید.

VRBO : این سایت بزرگ‌ ترین سایت اجاره خانه توسط صاحب‌خانه است. این سایت از سال‌های ۱۹۹۰ فعالیت داشته و بیش از ۱۵۰ هزار خانه برای اجاره دارد و الیته شما می توانید در این سایت هم خانه‌ های بسیار مجهز را اجاره کنید و هم به آپارتمان های ارزان نیز دسترسی داشته باشید.

HomeAway : در این سایت هم خانه‌ و آپارتمان توسط صاحب‌ خانه اجاره داده می‌شوند.

Craigslist : بسیاری از افراد از این سایت استفاده می‌کنند. در این سایت هم آژانس‌ ها پست می‌گذارند و هم صاحب‌خانه‌ها. خانه‌هایی که توسط صاحب‌ خانه‌ها اجاره داده می‌شود ارزان‌تر هستند زیرا دیگر لازم نیست به شرکت‌های واسطه پولی پرداخت شود. البته مراقب کلاه‌برداری‌ها هم باشید.

اجاره موقت آپارتمان در اروپا

آژانس‌های اجاره اجاره موقت آپارتمان در اروپا ؟ 

سایت‌ های مختلفی هم وجود دارد که به آژانس‌های اجاره تعلق دارند. می‌توانید در گوگل به دنبال این سایت‌ها گشته و قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید.

مواردی که در هنگام انتخاب آپارتمان باید در نظر بگیرید؟

در هنگام انتخاب یک آپارتمان باید این موارد را در نظر بگیرید. در ابتدا باید نظرات مهمان‌های دیگر را بخوانید.

نزدیکی به خیابان : آیا اگر خوابتان بک است و با  آلودگی های صوتی شهری مشکل دارید حتما موقع اجاره موقت آپارتمان در اروپا به اطراف خود توجه کنید ، مخصوصا این که آپارتمان شما به خیابان پر تردد مشرف باشد.

پله‌ ها بد آپارتمان های قدیمی در اروپا : همه آپارتمان‌ های اروپا آسانسور ندارند، بنابراین منتظر پله‌ های تنگ و باریک باشید. مخصوصا اگر مشکل حرکتی دارید یا چمدان‌ هایتان سنگین هستند.

توجه به موقعیت محله در اجاره موقت آپارتمان در اروپا : اگر اقامتتان کوتاه است بهتر است نزدیک مرکز شهر بوده تا به همه‌چیز دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید در محله‌های مختلف شهر اقامت داشته باشید، بخصوص اگر با حال و هوای شما هماهنگ هستند.

داشتن ماشین لباسشویی : اگر یک آپارتمان ماشین لباسشویی و خشک‌ کن داشته باشد بهتر است.

زمان‌ های رفت‌ و آمد : یکی دیگر از مشکلات پیش روی اجاره موقت آپارتمان در اروپا رفت‌و آمد خیلی زود یا دیر وقت است. زیرا آپارتمان‌ ها مقررات مشخص دارند که ممکن است با برنامه شما هماهنگ نباشد. برای مثال اگر قطار شما ساعت ۷ حرکت کند و شما مجبور باشید ساعت ۱۱ از آپارتمان خارج شوید جایی برای نگهداری چمدان‌ها وجود ندارد. مگر اینکه آن‌ها را در انبار مخصوص چمدان در ایستگاه قطار قرار دهید.

حمام و سرویس بهداشتی: معمولاً دوش‌ های آب و وضعیت سرویش های بهداشتی ، بخصوص در آپارتمان‌ های ارزان و کوچک زیاد تعریفی و رضایت بخش ، بنابراین موقعاجاره موقت آپارتمان در اروپا به این نکته نیز توجه داته باشید.

دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی : نزدیک بودن به وسایل نقلیه عمومی باعث می‌شود که شما به‌ راحتی در شهر تردد داشته باشید.

دسترسی به اینترنت : اگر چه امروزه اغلب آپارتمان‌ها به وای فای مجهز هستند اما باید از ارادوئه این سرویس بسیار مهم در اجاره موقت آپارتمان در اروپا توجه زیاد کرد.

اجاره تمام‌ وقت یا موقت : برخی از آپارتمان‌ها مخصوص اجاره هستند و برخی خانه افراد هستند که در نبودشان اجاره می‌دهند. خانه‌ های مخصوص اجاره امکانات و لوازم کمتری دارند. خانه‌ های شخصی امکانات بیشتری دارند اما اغلب آن‌ ها شخصی هستند بنابراین این نکته را نیز از ذهنتان خارج نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا