پورشه 911 استینگر GTR تیون سوپر خاص و لاکچری است که در این روزها کمتر کسی توانایی مالی خرید آن را دارد اما قبل از توضیح بیشتر باید گفت که پورشه 911 اگر چه یکی از نمادین ترین و بهترین خودروهای دنیا برای راننده بوده اما شاید به اندازه برخی خودروها همچون آئودی R8 یا مک لارن 570GT پر زرق و برق نباشد. به همین دلیل است که تاپ کار دست به کار شده و با نسخه استینگر GTR کربن ادیشن خواسته این وضعیت را تغییر دهد.
با این حال پورشه 911 استینگر GTR تیون در واقع دست پخت یک تیونر روسی است که به وضوح پروژه ای کامل را در نظر گرفته و نمای جلو و عقب، رکابهای جانبی ، کاپوت، پوشش آینههای جانبی ، بال عقب، ورودیها و خط شانه و… را از فیبر کربن ساخته است.
با این حال و با نگاهی تخخصی به پورشه 911 استینگر GTR تیون خواهیم دید که متریال سبک وزنی را در کابین و روی غربیلک فرمان ، داشبورد، پشت صندلیها و پانل درب ها آن هم به زیبایی هر چه تمامتر به کار رفته است.
اما چیزی که باعث تمایز پورشه 911 استینگر GTR تیون با نسخه ای اصلی آن می شود ، در بخش کابین آن و استفاه از عناصر طلایی و خوش رنگی است که به زیبایی هر چه تمامتر به کار رفته است. این طلای ناب واقعی روی اهرم تعویض دنده ، پدال شیفترها، دستگیره دربها، دکمههای صندلی برقی، ورودیهای هوا و برخی سوئیچها بکار رفتهاند.
احتمالا پورشه 911 استینگر GTR تیون دارای متمایزترین طراحی داخلی در بین تمامی پورشه 911 ها بوده اگرچه که باب میل همه افراد نخواهد بود زیرا طرفداران پورشه معمولاً اصلاحات پر زرق و برق را چندان ترجیح نمیدهند.
اما خب یک پروژه تیونینگ بدون دستکاری قلب آهنین کامل نخواهد بود. قدرت پیشرانه این خودرو توسط تاپ کار به 750 اسب بخار خواهد رسید که شاید باعث شود رقابتی تنگاتنگ بین این خودرو و مک لارن 720S ایجاد شود.