Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهعکسمحيط زيست

تک همسری در حیوانات در میان کدام جانداران این کره خاکی رایج است ؟

تک همسری در حیوانات را شاید شما نیز شنیده باشید ، به عبارتی واضح تر این که در میخواهیم مورد تک همسری جنسی در میان حیوانات صحبت کنیم، به این معنا که دو حیوان فقط با یکدیگر ارتباط دارند فرزندان‌شان را با هم بزرگ می‌کنند و زمان را با هم می‌گذرانند . موضوعی که با اثبات آن شگفتی پژوهشگران را نیز برانگیخته است . در ادامه برای معرفی 10 حیوان تک همسر با میهن پست همراه شوید.

پنگوئن ماکارونی : تک همسری در حیوانات را قبل از همه در پنگوئن ماکارونی باید درک کرد ، چرا که این موجود زیبا و دوست داشتی در حالی که در اجتماعی میلیونی زندگی میکند با هم تک همسر است .اگر چه بیش از ۹۰ درصد پرندگان تک همسر هستند اما هیچ‌ کدام به اندازه پنگوئن‌های ماکارونی علاقه خود را نشان نمی‌دهند. این زوج‌های ستودنی با دیدن یکدیگرمی رقصند و نمایش شادی به راه می‌اندازند. آن‌ها سینه‌های خود را باد انداخته، سرشان را به یکدیگر مالیده و آواز سر می‌دهند. پس از به دنیا آوردن فرزند، پدر از او مراقبت کرده و مادر به دنبال غذا می‌گردد.

تک همسری در حیوانات

قو : حتما دلیلی وجود دارد که قو به مظهر عشق تبدیل شده است. آن‌ها پس از جفت‌گیری گردنشان را به شکل قلب در هم حلقه کرده، بال‌هایشان را روی‌هم قرار داده و به سمت هم خم می‌شوند. با این‌حال، سر و صداهای آن‌ها اصلا رمانتیک نیست. اما این مانع از کنار هم بودن آن‌ها تا پایان عمر نمی‌شود.

تک همسری در حیوانات

درنای شنزار : انسان‌ ها همواره به شعر و آهنگ علاقه داشتند اما علاقه این درناها ستودنی است. درناهای ماده با شنیدن موسیقی دو بار از خود صدا تولید کرده و جنس نر با یک صدا پاسخ می‌دهد. بعید می‌دانیم موسیقی همین تأثیر را روی انسان هم داشته باشد.

درنای شنزار

اسب دریایی : اسب‌ های دریایی پیش از اینکه صاحب فرزند شده و آن را روی شکم حمل کند، دم خود را دور جنس ماده پیچانده و با او می‌رقصید. از سوی دیگر، اسب‌ های ماده هم حسادت کرده و برای یافتن یک جنس نر باهم رقابت می‌کردند.

تک همسری در حیواناتگرگ خاکستری : گرگ آلفای نر و شریک ماده‌اش یک زوج قدرتمند ، معروف و مثال زدنی مقوله تک همسری در حیوانات هستند که زندگی گرگ‌ های خاکستری دیگر به آن‌ها بستگی دارد. آن‌ها یک‌بار در سال بچه‌دار می‌شوند.

تک همسری در حیوانات

جغد انبار : جغدهای انبار زبان عشق مخصوص به خود را دارند. جنس نر با دادن موش‌های مرده و فریاد زدن توجه جنس ماده را به خود جلب نموده و جنس ماده در پاسخ غارغار می‌کند.

تک همسری در حیوانات

سقنقور دم‌کوتاه زبان آبی : این مارمولک بومی استرالیا در هر فصل جفت‌گیری به‌سوی جفت قبلی‌اش بازمی‌گردد. جنس نر به دنبال جنس ماده رفته و از او دلبری می‌کند اما جفت‌گیری آن‌ها تنها ۲۰ روز دوام دارد. این دو حتی کنار هم راه رفته و جنس نر کمی عقب‌تر از جنس ماده راه می‌رود.

تک همسری در حیوانات

عقاب سرسفید : عقاب‌ها هم همانند گرگ‌ها در هر فصل جفت‌گیری به‌سوی جفت قبلی خود بازمی‌گردند. عقاب نر پس از به دنیا آمدن جنس ماده تخم‌مرغ‌ها را گرم نگه داشته و به جوجه‌ها غذا می‌دهد.

تک همسری در حیوانات

میمون درازدست : روابط این دسته از میمون‌ها شبیه روابط انسانی است، آن‌ها به هم خیانت می‌کنند، از هم جدا می‌شوند و دوباره ازدواج می‌کنند. اما زوج‌های موفق در کنار هم می‌مانند و باهم فرزندان خود را بزرگ می‌کنند.

تک همسری در حیوانات

لاشخور سیاه : اگرچه این حیوانات ترسناک به نظر می‌رسند اما درباره جفت‌های خود رفتار متفاوتی دارند. لاشخور نر در حین جفت‌گیری با گردن برافراشته در اطراف جنس ماده چرخ زده، او را تعقیب نموده و سپس به سمت او هجوم می‌برد. آن‌ها تمام سال کنار هم مانده و زمانی که صاحب تخم شدند، هر ۲۴ ساعت یکی از آن‌ها کنار تخم می‌ماند.

تک همسری در حیوانات

سگ آبی : درباره شیوه جفت‌گیری این حیوانات چیزی نمی‌دانیم اما پس از جفت‌ گیری تا آخر عمر با جفتشان می‌مانند. تحقیقات ژنتیکی انجام‌شده در دانشگاه چارلز در پراگ نشان داده که این حیوانات به جفتشان وفادار هستند.

تک همسری در حیوانات

البته این مسئله فقط درباره سگ‌های آبی اروپایی صدق می‌کند. سگ‌های آبی شمال آمریکا با جفت‌های دیگر هم آشنا می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا