گوناگون

اختصاص یک هکتار به کشت گل وگیاه زینتی در خراسان‌شمالی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: رونق تولید گل و گیاه زینتی در استان منوط به بالا رفتن فرهنگ عمومی برای استفاده از آن است.

حیدر نامور در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، اظهار کرد: در سطح استان شش واحد تولیدی گل وگیاه زینتی وجود دار‌د که در مجموع مساحت یک هکتار به کشت گل وگیاه زینتی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه انواع و اقسام مختلفی از گل در گلخانه‌های این استان کشت می‌شود، افزود: پراکندگی پرورش و تولید این نوع محصول در سطح استان مطلوب است‌ و در حال حاضر در بیشتر شهرستان‌های استان گل‌های زینتی تولید می‌شوند.

نامور با اشاره به اینکه تولید گل و گیاه زینتی در استان به عنوان یک صنعت تلقی می‌شود، ادامه داد: اما توسعه این صنعت جای کار دارد و پیشرفت بیشتر آن نیازمند استقبال بیشتر عموم مردم از گل طبیعی است.

وی مهم‌ترین مانع بزرگ در زمینه تولید و پرورش گل را فرهنگ عمومی ذکر کرد، و گفت: هرقدر فرهنگ عمومی نسبت به استفاده از گل‌های طبیعی و زینتی بالاتر رود، برای واحدهای تولیدی نیز صرفه اقتصادی بیشتری داشته، ودر نتیجه تولید در این زمینه نیز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه پرورش و تولید گل، هر قدر تقاضای بازار بیشتر باشد، سرمایه گذار نیز بیشتر در این زمینه وارد خواهد شد.

نامور با بیان اینکه در حال حاضر نیز واحدها با تمام توان کار نمی‌کنند، عنوان کرد: اغلب تولیدکنندگان استان تولیدات خود را به استان‌های دیگر، به خصوص به مشهد صادر می‌کنند.

وی ظرفیت تولید واحدهای تولیدی استان را،700 تا 850 انواع گل شاخه بریده و آپارتمانی اعلام کرد.

نامور بیشتر گل‌های تولیدی را گلایل، مریم، ژروار، و انواع کاکتوس را ذکر کرد، و گفت: بیشترین استقبال مردم از گل‌های کاکتوس، رز، بنفشه، ژروار و مریم است.

وی در پایان افزود: در مجموع شش واحد تولیدی، برای 16 نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا