گوناگون

پیش‌بینی کاهش حیات‌وحش خراسان شمالی ‌

‌کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پیش بینی می‌شود در سرشماری پیش رو، تعداد حیات وحش این استان کاهش یابد.

اسکندر گردمردی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به وقوع خشکسالی شدید طی سال جاری در این استان افزود: بروز حوادث طبیعی همچون خشکسالی موجب کاهش رشد گیاهان و به دنبال آن کاهش شدید تولید علوفه در عرصه‌ها شده است.

وی ادامه داد: کاهش علوفه و منابع آبی موجب بروز استرس بر روی حیوانات می‌شود، بطوری‌که این استرس موجب می‌شود تا زمینه مساعد بروز بیماری‌ها در بین آن‌ها به وجود آید.

گردمردی اظهار کرد: از سوی دیگر خشکسالی سبب می‌شود تا حیوان تمایلی به زاد و ولد نداشته باشد، به همین دلیل پیش بینی می‌شود تا در سرشماری پیش رو تعداد حیات وحش این استان کاهش یابد.

وی زمان سرشماری حیات وحش در این استان را فصل پاییز بیان کرد.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر آب بسیاری از رودخانه‌ها و چشمه‌های این استان خشک شده است، تصریح کرد: جمعیت حیات وحش این استان مجبور هستند تا از منابع آبی بسیار محدودی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دیگر خبری از برف چال های ارتفاعات گلیل و شاه جهان نیست، به طور‌ی‌که این برف چال‌ها منابع آبی خوبی برای سیراب کردن حیات وحش این استان بوده است.

کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی سنگ آب‌ها را از دیگر منابع آبی خوب حیات وحش این استان بیان کرد و گفت: امسال حتی خبری از این سنگ آب‌ها نیست.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا