گوناگون

ادامه وضعیت گرد و خاک در کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: به دلیل افزایش سرعت باد در پاره‌ای از مناطق پدیده باد و گرد و خاک با کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی امروز و فردا دریای خزر و شرق دریای عمان و خلیج فارس نیز طی 24 ساعت آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی دو روز آینده به دلیل افزایش سرعت باد، در پاره‌ای از مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، قم، سمنان، تهران، البرز و شرق اصفهان در بعضی ساعات پدیده باد و گرد و خاک با کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود.

به گفته وی، طی همین مدت به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق برای جنوب غرب کشور وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضعیت جوی هوای تهران نیز اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز پنجشنبه کمی ابری در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی شده است . حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و37 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین وضعیت هوای تهران در روز جمعه کمی ابری گاهی وزش باد افزایش خواهد داشت و حداقل و حداکثر دما در این روز به 26 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا