Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

کمپانی تسلا ارزشمندترین خودروساز جهان لقب گرفت

کمپانی تسلا در حالی به عنوان ارزشمندترین خودروساز جهان لقب گرفته که حالا سهام این شرکت بیش از 1100 دلار قیمت دارد. در ادامه نگاهی به این خبر مهم خواهیم داشت.

قیمت سهام شرکت تسلا که ایلان ماسک آن را مدیریت می‌کند، به یک رکورد جدید دست پیدا کرد و ارزش کلی آن از شرکت‌هایی مانند تویوتا، کوکاکولا و دیزنی پیشی گرفت.

به گزارش CNN، ارزش هر سهم تسلا با افزایش ۴ درصدی به یک رکورد جدید یعنی بالاتر از ۱۱۲۰ دلار دست پیدا کرد که ارزش بازار آن را به ۲۱۰ میلیارد دلار می‌رساند. با توجه به قیمت هر سهم، تسلا تبدیل به باارزش‌ترین خودروساز در جهان شده و توانسته تویوتا را کنار بزند.

تسلا نه تنها موفق به شکست تویوتا شده، بلکه هم اکنون ارزشی بالاتر از بسیاری از شرکت‌های مطرح مانند کوکاکولا، دیزنی، سیسکو، «مرک» و «اکسون موبیل» دارد. اکنون تنها ۱۹ کمپانی در شاخص S&P 500 ارزش بالاتری در مقایسه با شرکت تحت مدیریت ماسک دارند که یکی از آن‌ها، AT&T است.

ارزشمندترین خودروساز جهان
ارزشمندترین خودروساز جهان

سودآوری تسلا پایدار نیست و به همین علت نتوانسته به جمع شرکت‌های دیگر در S&P 500 اضافه شود، با این حال به احتمال زیاد در آینده نزدیک به چنین هدفی دست پیدا خواهد کرد. اگرچه ارزش این شرکت افزایش چشمگیری داشته، اما خوشبینی نسبت به خودروهای الکتریکی تنها محدود به آن نمی‌شود.

سهام شرکت سازنده پیکاپ و کامیون‌های برقی، «نیکولا» نیز افزایش زیادی از عرضه عمومی آن از ژوئن تا به امروز داشته و هم اکنون ارزشی نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار دارد که بیش از شرکت فورد است. در کنار آن‌ها، ارزش هر سهم شرکت سازنده باتری «Workhorse» که دارای بخشی از سهام استارتاپ خصوصی «Lordstown Motors» است نیز تنها در طی یک هفته، دو برابر شده است.

تسلا از شروع فعالیت خود از چندین خودرو رونمایی کرده و همچنین در آینده سایبرتراک را وارد بازار می‌کند. سایبرتراک یک پیکاپ تمام الکتریکی با طراحی متفاوت است که قابلیت‌های جذابی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. با افزایش فروش این شرکت و همچنین سوددهی، انتظار می‌رود ارزش سهام آن در آینده دوباره با افزایش روبه‌رو شود و همچنین ماسک پول بیشتری را وارد حساب بانکی خود کند.

منبع: cnn

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا