Mihanpostبازارپیشنهاد سردبیرتبليغات و بازاريابي

اصولی که مدیران باید برای استخدام مدیر تبلیغاتی خود در نظر داشته باشند ؟

در شرایط فعلی کسب و کارها در دنیا و توسعه ی مشاغل مبتنی بر وب و یا بهتر بگوییم در عصر دیجیتال مارکتینگ جایگاه مدیر تبلیغاتی از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

به عبارتی دیگر طراحی و مدیریت سیاست های تبلیغاتی یا ارایه و اجرای ایده های مفید دو جانبه مانند پوسترهای تبلیغاتی، ایجاد رقابت برای فروش، تبادل امتیاز ، بازگرداندن تخفیف به منظور کسب سود بیشتر در خرید یک کالا یا خدمات برای یک موسسه، یا یک حساب در یک شرکت و یا کمک به فروش برای یک فروشگاه آنلاین و مهمتر از همه بررسی بازار هدف و ارائه برنامه از وظایف یک مدیر تبلیغاتی است.

اینجاست که مدیران تبلیغات زمان زیادی را باید صرف مذاکره با نمایندگان فروش خارج از سازمان در حال فعالیت خود کنند چرا که مسئول مدیریت توسعه اقدامات برای سهولت فروش و مدیریت رسانه ای از اصلی ترین کار آن ها محسوب می شود.

استخدام مدیر تبلیغاتی

بنابراین انتخاب مدیر تبلیغاتی باید بر اساس اصول استاندار آن صورت پذیرد ، اصولی همچون …

  • دارا بودن تحصیلات مرتبط
  • داشتن سابقه کاری و تجربه و مهارت های ارتباطی در حوزه تبلیغاتی
  • خلاق بودن در ارائه راهکارها جهت معرفی محصولات ، خدمات و …
  • برخورداری از مهارت های بالای تصمیم گیری ، توان مذاکره مبتنی بر قرارداد سودهای سود آور 
  • مهارت در سازمان دهی وظایف بر عهده گرفته برای رسیدن به اهداف طرح شده
  • مدیریت زمان و بودجه در کنار مهارت در هدایت و ایجاد انگیزه در اعضا تیم تبلیغاتی
  • آگاهی مداوم از اخبار و تکنیک های تبلیغاتی رقبا در رسانه های اجتماعی
  • مقاوم بودن در برابر فشارهای کاری و تاثیر روی مشتریان

اکثر افراد شاغل در پست مدیریت تبلیغاتی دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند. بعضی از کارفرمایان فقط استخدام افراد دارای مدرک تبلیغات یا روزنامه نگاری را در این شغل ترجیح می دهند اما گاهی افراد دیگری نیز با مدارک غیر مرتبط هم می توانند در این حوزه به خوبی برنامه های تبلیغاتی یک شرکت را هدفمند هدایت کنند.

اما آن چه را که برای یک مدیر تبلیغاتی مهم به نظر می رسد حضور در دوره هایی همانند دوره های بازاریابی ، رفتار مصرف کننده ، تحقیقات بازار ، فروش ، روش های ارتباطی و تکنولوژی  با مشتریان و بخصوص رقبا ، هنر و عکاسی است.

با این حال و در توضیح بیشتر باید گفت که از زمانی یک آگهی را در رسانه هایی همچون تلویزیون، رادیو، بیلبورد، اینترنت، ایمیل، روزنامه ها، مجلات، یا تلفن همراه دیده یا شنیده می شود، قطعا در این میان مدیر تبلیغاتی سهم بزرگی در ایفای و اجرای این برنامه ها داشته است چرا که وظیفه مدیر تبلیغات در انواع رسانه ها اداره تبلیغات، زمان بندی آن ها، و تلاش برای دریافت خروجی عالی است.

استخدام مدیر تبلیغاتی

سوال : هنر مدیران مجموعه های بزرگ کسب و کار برای استخدام مدیران تبلیغاتی چه سر فصلی می تواند باشد ؟

مدیر تبلیغات حداقل باید ۵ الی ۱۰ سال تجربه کاری همراه با تحقیقات رسانه ها را داشته باشد.همان طور که اکثر مشاغل در کار خود به تبلیغات نیاز دارند پس یک مدیر رسانه باید در صورت بروز هر رویدادی آمادگی خود را اعلام کند. تغییر بازار نیز یکی از مشکلاتی ست که مدیر رسانه باید برای مبارزه با آن از خود واکنش نشان دهد تا باعث شکست تبلیغات شرکت ها نشود.

با این حال مدیران تبلیغاتی با برنامه های ترویج و توسعه‌ی شرکت دارای رابطه‌ی مستقیم کاری هستند و همواره ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولات و خدمات شرکت را جهت جلب مشتریان مورد توجه قرار می‌دهند.

هر چند که امروزه تعداد خیلی کمی از مدیران تبلیغاتی، دارای مدرک بین‌المللی مدیریت در این عرصه، با توجه به تحصیلات و میزان کارآیی شغلی هستند. اما افرادی که به کار در امور تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی علاقه‌مندند باید خلاق با انگیزه‌ی بالا، مقاوم در برابر مشکلات و ناملایمات، انعطاف پذیر، مصمم و با اراده باشند.

بنابراین اگر چنین باشد این دسته از مدیران به تدبیر و کاردانی، توانایی منحصر به فرد در برقراری ارتباط موثر با اعضای شرکت و شرکت‌های عمده‌ی طرف قرارداد معروفند. به دلیل اهمیت شغلی، این مدیران اغلب نامزدهای اصلی ارتقاء به رده‌های بالاتر خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا