Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

تصاویری از تجربه خارق العاده تماشای شفق قطبی در روسیه

تماشای شفق قطبی در روسیه از تجربه هایی است که به سادگی فراموش نخواهید کرد. بسیاری از مردم برای تماشای این شفق ساعت ها به آسمان خیره میشوند. در ادامه با ما همراه شوید.

بسیاری از انسان ها آرزوی تماشای شفق قطبی در روسیه را دارند ولی این شانس نصیب بسیاری از آنها نمی شود. تماشای رقصیدن بی وقفه نورهای زیبا و خوش رنگ و لعاب که با شکل های گوناگون و خیره کننده هر بیننده ای را مسحور می کنند چیزی نیست که کسی بتواند از دیدنش صرف نظر کند.

یکی از دلایلی که باعث می شود دیدن این پدیده جذاب تبدیل به رویایی دور از دسترس برای بسیاری از افراد باشد این است که پدیده شفق قطبی در روسیه، ایسلند، گریلند، آلاسکا و تعداد انگشت شماری منطقه دیگر قابل مشاهده است. اغلب این مقصدهای گردشگری به اندازه ای از کشور ما دور هستند که سفر به آنها نیاز به هزینه ای بسیار بالا دارد. مانعی که باعث می شود بسیاری از کسانی که علاقه زیادی به دیدن پدیده سپیده قطبی دارند، از دیدن آن صرف نظر کنند. البته برای کسانی که در ایران زندگی می کنند، با توجه به نزدیک بودن کشورمان با روسیه، امکان دیدن شفق قطبی در این کشور پهناور با هزینه ای معقول و طی کردن فاصله ای نه چندان طولانی وجود دارد.

این پدیده جوی که درباره دلیل وجود آن نظریه های فراوانی وجود دارد، تنها در شمال دایره قطبی دیده می شود. منطقه ای که بسیار سرد و دارای شب های طولانی است. اما این پدیده نادر، با شکل های گوناگون و تلفیق رنگ های قرمز و سبز و آبی آنقدر جذاب است که این موانع قابل چشم پوشی هستند. شفق قطبی شمالی تنها در هشت کشور قابل مشاهده است. بین این هشت کشور، روسیه مرز طولانی تری با دایره قطبی دارد و این یعنی نقاط مختلفی در این کشور وجود دارند که می توان مشاهده این پدیده را در آنها تجربه کرد.

مورمانسک در شبه جزیره کولا

این شهر دیدنی که در شمال غربی روسیه قرار گرفته است، یکی از مقصدهای اصلی برای کسانی است که تصمیم به دیدن سپیده قطبی دارند. با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر، اینجا بهترین مقصد دیدن شفق قطبی برای کسانی است که تمایل چندانی به ماجراجویی ندارند و به دنبال مقصدی شهری با امکاناتی فوق العاده هستند.

در مورمانسک زیبا خبر چندانی از ماجراجویی و تجربه های عجیب و غریب نیست. در محیطی کاملا شهری به تماشای این پدیده می پردازید در حالی که همه چیز از پیش آماده است و امکانات به طور کامل در دسترس شما است.

آرکانگلسک

تماشای رقص آسمان در آرکانگلسک یکی از جذابترین کارهای ممکن است. در حقیقت در این منطقه شما امکان این را دارید که انتخاب کنید آیا تمایل دارید در منطقه ای شهری به تماشای شفق شمالی بنشینید یا تمایل شما این است که در بکرترین نقاط طبیعت این صحنه را تجربه کنید.

نکته مهم این است که در مناطق دور اقتاده تر طبیعت آرکانگلسک، تصویری که مشاهده خواهید کرد بسیار دیدنی تر و جذاب تر است. همچنین تجربه یک سفر ماجراجویانه به دل طبیعت سرد و دیدنی روسیه برای رسیدن به یک دید خاص، قطعا برای کسانی که اهل ماجراجویی هستند جذاب است.

از سوی دیگر ممکن است شما تمایل داشته باشید مانند مورمانسک به امکانات شهری دسترسی بهتری داشته باشید. در این صورت کافی است در مناطق شهری باقی بمانید و از دیدن منظره پیش رو لذت ببرید.

ناریان مار

این منطقه دور افتاده که در سیبری قرار دارد، ممکن است در ابتدا شما را به تردید بیاندازد. این که آیا ریسک سفر به منطقه ای دور افتاده در قلب سیبری را که پشت کوه های اورال قرار دارد را بپذیرید یا خیر؟

شاید دانستن این نکته که ناریان مار یکی از جذابترین نقاط دنیا برای دیدن شفق قطبی است بتواند به تصمیم گرفتن شما کمک کند. طبیعت خاص ای منطقه و منظره های دیدنی آن در کنار تصویر فوق العاده شفق قطبی چیزی است که هیچ رقیبی برای آن قابل تصور نیست.

نوایا زملیا و منظره شفق قطبی در روسیه

نوایا زملیای زیبا را بهترین مکان برای دیدن شفق قطبی در روسیه می دانند. رصد پدیده کم نظیر شفق قطبی بر فراز دریای یخ زده قطب آنچنان رویایی است که هرکسی را به تحسین وادار می کند.

این جزیره اسرارآمیز که در شمال شرقی روسیه قرار گرفته است، سکونتگاه ونه های خاصی از حیوانات نیز به شمار می آید. دیدن گوزن سرخ و روباه قطبی در کنار گونه های خاص دیگر، هر بیننده ای را مسحور خود خواهد کرد. شب قطب را در اینجا ببینید و شک نداشته باشید که هرگز از خاطرتان نخواهد رفت.

شبه جزیره تایمیر

این شبه جزیره جایی است که هرکسی قادر به انتخاب آن نیست. دمایی که به طور میانگین بین منفی ۴۰ درجه تا منفی ۶۰ درجه زیر صفر است و شبی به طول ۲۸۵ شبانه روز، چیزی نیست که هر ماجراجویی تمایل به انتخاب آن داشته باشد. بی دلیل نیست که شبه جزیره تایمیر را لبه سرد می نامند.

البته در صورت انتخاب این شبه جزیره به عنوان مقصدتان، پاداش خوبی را در انتظار خود خواهید یافت. رنگ ها و طرح هایی که متفاوت از تمام دیگر مناطق جهان هستند. نور بی نظیر سفید رنگ در شفق های قطبی شبه جزیره تایمیر قابل مشاهده است. چیزی که هر بیننده ای را جادو خواهد کرد.

تماشای شفق قطبی در روسیه را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا