Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

موزه استانبول مدرن را تماشا کنید

موزه استانبول مدرن در حالی مورد توجه بسیاری از گردشگران است که در این موزه آثار تاریخی چندانی دیده نمی شود. برای آشنایی با این موزه در ادامه با ما همراه شوید.

استانبول مقصد بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به سفر است. کارهایی که در استانبول می توان انجام داد، پایانی ندارد. از گشت و گذار در محله های قدیمی استانبول گرفته تا بازدید از موزه های تاریخی و معاصر و چشیدن غذاهای لذیذ، گزینه های زیادی پیش رو برای انتخاب دارید. در این میان موزه ای را برای شما  انتخاب کرده ایم که اولین موزه هنر معاصر ترکیه محسوب میشود: موزه استانبول مدرن (İstanbul Modern).

موزه استانبول مدرن (İstanbul Modern) سال ۲۰۰۴ با هدف آشنایی و گسترش فرهنگ و هنر کشور ترکیه در سطح ملی و بین المللی ایجاد شد و اولین موزه ی هنر معاصر این کشور به حساب می آید. این مجموعه با جمع آوری آثار هنری معاصر هنرمندان مختلف داخل و خارج کشور آن ها را برای نمایش علاقه مندان و هنر دوستان قرار می دهد.

موزه استانبول مدرن منابع مهمی در زمینه هنر زیبا و معاصر در اختیار محققان قرار می دهد. کتابخانه موزه به طور مرتب در حال گسترش است و هم اکنون با بیش از ۱۱ هزار نسخه کتاب به زبان ترکی و خارجی از مجموعه های بزرگ کتابداری کشور محسوب می شود. کتابخانه از طریق همکاری و رد و بدل کتاب، مجلات و کاتالوگ با اشخاص، گالری ها و موزه های هنری داخل و خارج از کشور لیست کتابخانه خود را توسعه می بخشد.

موزه استانبول مدرن برنامه های متنوعی در سالن سینما خود در نظر گرفته است. این موزه هر ماه یک یا دو فیلم مستقل با همکاری فیلم سازان ترک و جهان پخش می کند. اکران فیلم روز های شنبه، یک شنبه و پنج شنبه صورت می گیرد. همچنین با فستیوال ها و موسسه های فرهنگی کشور های مختلف برای نمایش در سینمای آن ها همکاری می کند.

دسترسی به موزه آسان است. از وسایل نقلیه عمومی و همچنین ماشین شخصی می توانید استفاده کنید. در صورت استفاده از مترو، نزدیک ترین ایستگاه به موزه، شیش خانه (Şişhane) و فاصله آن تا موزه با پای پیاده ۵ دقیقه است.

باهم در میهن پست تصاویری از موزه استانبول مدرن را تماشا خواهیم کرد.

منبع: istanbulmodern

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا