Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعمومی

اسکوتر برقی مرسدس بنز EQ بصورت رسمی معرفی شد + عکس

اسکوتر برقی مرسدس بنز EQ شاید وسیله نقلیه ای باشد که این روزها مردم بیشتر به دنبال آنها هستند. در ادامه نگاهی به ویژگی ها و تصاویر آن خواهیم داشت.

با داغ‌تر شدن بازار اسکوترهای برقی، روز به روز بر شمار خودروسازانی که به دنبال سهم‌خواهی از این بازار نوظهور هستند، افزوده می‌شود. کمپانی آلمانی مرسدس بنز جدیدترین خودروسازی است که با معرفی یک اسکوتر برقی تحت برند EQ ورود رسمی خود با این بازار را جشن می‌گیرد.

اسکوتر برقی مرسدس بنز EQ

اسکوتر الکتریکی مرسدس بنز EQ، با همکاری شرکت سوئیسی مایکرو موبیلیتی سیستمز (Micro Mobility Systems AG) توسعه یافته است. حال شاید بپرسید چرا شرکتی همانند مرسدس بنز با چنان پیشینه طراحی و مهندسی درخشان باید برای تولید یک اسکوتر ساده به سراغ کمپانی دیگری برود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت با توجه به ظرفیت کنونی بازار اسکوترهای الکتریکی، شاید طراحی و تولید چنین وسیله نقلیه‌ای برای برندی مثل مرسدس بنز چندان توجیه اقتصادی نداشته باشد. از این رو، اشتوتگارتی‌ها برای کاهش هزینه‌ها دست به این اقدام زده و به نوعی می‌خواهند ضمن اعلام حضور، شرایط بازار را بسنجند.

از لحاظ طراحی ظاهری، اسکوتر الکتریکی EQ با نسخه اولیه‌ای که سال گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به رونمایی شده بود، تفاوت فاحشی ندارد. این اسکوتر از بدنه‌ای تاشو برخوردار بوده و مالک می‌تواند براحتی آن را در اتوبوس، مترو یا خودروی شخصی خود حمل کند. مثل دیگر محصولات مرسدس بنز، این اسکوتر نیز از موادی با کیفیت بالا ساخته شده و 13.5 کیلوگرم وزن دارد.

اسکوتر برقی مرسدس بنز EQ

نیروبخش اسکوتر مرسدس بنز EQ پک باتری 7.8 آمپر ساعتی است که سلول‌های آن ساخت شرکت ال جی هستند. این پک انرژی لازم برای پیمایش مسافت 25 کیلومتری را در خود ذخیره می‌کند.

موتور متصل به چرخ عقب می‌تواند بین 250 الی 500 وات (معادل 0.33 الی 0.67 اسب بخار) قدرت تولید کند. با تکیه بر این موتور اسکوتر مرسدس بنز EQ توانایی دستیابی به نهایت سرعت 20 کیلومتر در ساعت را دارد.

برخلاف اکثر اسکوترهای مشابه موجود در بازار، هر دو چرخ محصول مشترک مرسدس بنز و مایکرو موبیلیتی سیستمز به تعلیق دوگانه و تایرهایی به قطر 20 سانتی متر مجهز شده تا حتی در مسیرهای ناهموار سواری نرمی داشته باشد.

اسکوتر برقی مرسدس بنز EQ

عمر اسکوتر برقی مرسدس بنز EQ حدود 5 هزار کیلومتر برآورد شده است. ناگفته نماند بر اساس قوانین آلمان، اسکوترهای کوچک هم برای تردد در مسیرهای عمومی باید دارای پلاک و بیمه باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا