Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

کامیون وسترن استار 49X جدید بصورت رسمی معرفی شد + عکس

کامیون وسترن استار 49X چندی پیش بصورت رسمی معرفی شد و ما در این مطلب از میهن پست قصد داریم به بررسی ویژگی های این خودرو بپردازیم.

شرکت آمریکایی وسترن استار که متعلق به گروه دایملر تراکس آمریکای شمالی است، کامیون کاملاً جدیدی بنام ۴۹X را در ایالات‌متحده معرفی کرده است. این کامیون جدید که برای سگمنت وظیفه سنگین طراحی شده است، طراحی سنتی کامیون‌های وسترن استار را حفظ کرده است؛ بنابراین، دماغهٔ چشمگیر با جلوپنجره و سپر بزرگ کرومی که از ویژگی‌های اصلی شخصیت ساخته‌های این شرکت هستند، در ۴۹X هم به چشم می‌خورند.

زیر پوست ۴۹X اما کاملاً متفاوت است زیرا ساختار آن از ابتدا برای استحکام و ایمنی بیشتر و وزن کمتر طراحی شده است. همچنین در طول توسعهٔ این کامیون، دایملر تراکس از بازخورد تولیدکنندگان برجستهٔ لوازم جانبی کامیون هم استفاده کرده تا ۴۹X بتواند نیازهای آن‌ها برای تبدیل به کاربری موردنظر را سریع‌تر و کارآمدتر برآورده کند.

این کامیون جدید به لطف برخورداری از شاسی کاملاً جدید که از لحاظ مقاومت در برابر گشتاور خمشی در کلاس خود بهترین است، نسبت به سلف خود یعنی مدلی قدیمی وسترن استار ۴۹۰۰، کاهش وزن بیش از ۱۵۰ کیلوگرمی را تجربه کرده است. علاوه بر این، ۴۹X به اتاق مستحکم‌تری هم مجهز شده که از آلومینیوم تقویت‌شده با فولاد ساخته شده است. این اتاق ۸ درصد سبک‌تر از مدل قبلی ۴۹۰۰ است و امکان حمل بار بیشتری را فراهم می‌کند.

در داخل این اتاق نیز به لطف سیستم سواری نوآورانه با پایه‌های خاص که برای پایداری مطلوب و کاهش خستگی راننده و کابین طراحی شده‌اند، راحتی بهبود یافته است. این سیستم جدید به‌طور گسترده‌ای به مدت بیش از ۴۰۰ ساعت روی لرزانندهٔ کابین آزمایش شده که نزدیک به ۱.۳ میلیون کیلومتر پیمایش را شبیه‌سازی کرده است. همچنین به گفتهٔ دایملر، ۴۹X از بزرگ‌ترین کابین این کلاس برخوردار است که ۱۰ تا ۱۳ درصد فضای بیشتری نسبت به رقبای مستقیم خود دارد.

زیر کاپوت کشیدهٔ ۴۹X یک پیشرانهٔ کاملاً جدید وظیفه سنگین ۱۴.۸ لیتری ساخت دیترویت دیزل با نام DD16 قرار گرفته که عملکرد، طول عمر و قابلیت اطمینان بیشتری دارد. این پیشرانهٔ شش سیلندر دیزلی حداکثر ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در حال حاضر بزرگ‌ترین، قوی‌ترین و توانمندترین پیشرانهٔ دیزلی در بازار کامیون‌های سنگین آمریکای شمالی محسوب می‌شود. البته غیر از این موتور DD16، خریداران همچنین می‌توانند موتورهای X12 و X15 کامینز را هم انتخاب کنند.

انتقال نیروی همهٔ این موتورها نیز توسط یک گیربکس AMT (گیربکس دستیِ اتوماتیک‌شده) کاملاً جدید با نام DT12-V صورت می‌گیرد که ساخت دیترویت دیزل بوده و برای ارائهٔ عملکرد و دوام مناسب، بیش از ۵۶ میلیون کیلومتر آزمایش شده است. این گیربکس دوازده دنده جلو و چهار دنده عقب دارد. در وسترن استار ۴۹X همچنین تجهیزات ایمنی دیترویت دیزل هم معرفی شده که شامل مواردی مثل دستیار فعال ترمز، دستیار محافظ جانبی، کروز کنترل تطبیقی و… می‌شود.

وسترن استار می‌گوید ۴۹X سرسخت‌ترین کامیون ساخت خود بوده و در طول تاریخ این شرکت بیشترین آزمایش‌های را برای یک مدل تجربه کرده است. دایملر تراکس آمریکای شمالی شش سال را صرف طراحی و آزمایش این کامیون کرده است. فروش وسترن استار ۴۹X از زمستان آغاز می‌شود و از اوایل سال آینده به دست خریداران خواهد رسید.

باهم در میهن پست تصاویری از کامیون وسترن استار 49X را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا