Mihanpostپیشنهاد سردبیرنظامی

پهپاد جنگنده ارتش انگلستان مجهز به اسلحه ساخته شد

پهپاد جنگنده ارتش انگلستان در حالی به تازگی ساخته شده که این پهپاد دارای 6 ملخ و یک تفنگ دو لول است ! در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ارتش انگلیس پهپاد شش ملخه مجهز به تفنگ دولول ساخته که توانایی پرواز در محیط‌های سربسته و شناسایی اهداف به کمک هوش مصنوعی را دارد.

پهپاد مورد بحث که i9 نام دارد، در پیکربندی فعلی به «شاتگان تثبیت شده دولول» مجهز شده و در آینده نصب راکت انداز یا مسلسل روی آن امکان پذیر خواهد شد. این پهپاد شش پروانه داشته (هگزاکوپتر) و به کماندوهای ارتش انگلیس کمک می‌ کند تا پیش از عملیات پاکسازی خانه‌ ها در مناطق شلوغ مثل شهرها، محیط داخل را دیده و اهداف را شناسایی کنند.

پهپاد جنگنده ارتش انگلستان
پهپاد جنگنده ارتش انگلستان

آنطور که روزنامه «تایمز» گزارش می‌ کند، سربازان بریتانیایی در جنگ افغانستان متحمل خسارات شدیدی حین پاکسازی خانه‌ ها شده‌ اند و این پهپاد قرار است خسارات ناشی از پاکسازی اتاق‌ ها را تا حد زیادی کاهش دهد. سربازان پس از فرستادن این پهپاد به داخل اتاق می‌ توانند به کمک دوربین نصب شده روی آن اهداف را شناسایی کرده و به آن‌ ها شلیک کنند.

در ادامه گزارش آمده که یک شرکت انگلیسی ناشناس با همکاری فرماندهی استراتژیک انگلیس (Strategic Command) این پهپاد را ساخته است. وزارت دفاع انگلیس در حال مذاکره با شرکت‌ های مختلف برای توسعه نسل جدیدی از پهپاد ها مبتنی بر i9 است. این پهپاد علاوه بر شناسایی اهداف، از قابلیت‌ های ضد پهپاد نیز برخوردار بوده و همانند یک «دژکوب» پهپاد های دشمن را با وارد کردن ضربه به آن‌ ها در هوا سرنگون می‌کند.

نیروهای نظامی کشورهای دنیا به خاطر توانمندی بالای پهپادها در پی توسعه نمونه نظامی آن‌ ها هستند. اواخر آذر ماه سال قبل ترکیه از پهپاد هشت ملخه Songar مجهز به مسلسل با ۲۰۰ خشاب رونمایی کرد.

منبع: thetimes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا