گوناگون

اصفهانی‎ها منتظر رسیدن گلاب نباشند

تجمع جمعی از نمایندگان اصفهان در مقابل نهاد رییس جمهور در اعتراض به توقف احداث تونل بهشت‌آباد و گلاب 2 مورد انتقاد نمایندگان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

تحصن برای دفاع از یک اقدام غیرقانونی خارج از شأن نمایندگان است

سیدسعید زمانیان، نماینده مردم شهرستان‎های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر این‌که تحصن برخی از نمایندگان مقابل ریاست جمهوری اقدامی کاملا غیرقانونی و ناصحیح است، گفت: کار غیرقانونی، غیرقانونی است و باید تعطیل شود و هیچ کس نمی‌تواند با اردوکشی خیابانی و غوغاسالاری به منافع و نتایج غیرقانونی خود برسد.

وی تاکید کرد: هیچ‌کس مخالف انتقال آب شرب مازاد از چهارمحال و بختیاری نیست، اما با حفر تونل، فاجعه زیست محیطی رخ می‌دهد و مهم‌ترین دلیل انتقاد ما نیز از بین رفتن زمین‌های کشاورزی، تشنگی و فرسایش خاک است.

زمانیان نمایندگان اصفهانی را به رعایت مسائل قانونی و برخورد منطقی و کارشناسی به دور از احساسات دعوت کرد و گفت: هرگونه عمل و برنامه‌ای باید دارای چارچوب قانونی باشد.

وی با تاکید بر این‌که با کارهای احساسی نمی‌توان به منافع غیرقانونی دست یافت، افزود: نمایندگان باید مسائل و مشکلات را براساس مر قانون پیگیری کنند و هر کس خلاف قانون عمل کند در برابر او خواهیم ایستاد.

زمانیان تحصن نمایندگان خارج از حوزه کاری را دون شأن یک نماینده دانست و با بیان این‌که انتظارات از نمایندگان یک استان با فرهنگ و برخوردار بیش از این‌هاست، تصریح کرد: دستور رییس جمهور و پیگیری وزیر نیرو برای متوقف کردن تونل انتقال آب گلاب ۲ بسیار ارزشمند بود و مانع از انجام کاری غیرقانونی و بروز فاجعه شد و تحصن برای دفاع از یک اقدام غیرقانونی خارج از شأن نمایندگان است.

نماینده مردم شهرکرد با اشاره به تجمع اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان مقابل نهاد ریاست‌جمهوری، تحصن نمایندگان برای دفاع اجرای یک طرح و برنامه غیرقانونی را تعجب بر انگیز دانست.

زمانیان تاکید کرد: احداث تونل گلاب برای انتقال آب غیرقانونی است و قانون‌گذار باید نماد تمکین به قانون باشند نه آن‌که با تحصن و یک اقدام غیرقانونی از یک اقدام غیرقانونی دیگر که حفر تونل برای انتقال آب است، دفاع کنند.

وی با طرح این سوال که طرحی که هیچ گونه مطالعات زیست محیطی ندارد چگونه می‎تواند مجوز احداث و ساخت بگیرد؟ تصریح کرد: طرح احداث تونل گلاب ۲ هیچ گونه مطالعات زیست محیطی، تخصیص اعتبارات کشوری، مصوبه هیئت دولت، مصوبه شورای عالی آب و مجوز قانونی ۲۱۵ را ندارد و یک تخلف محسوس و آشکار است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس با طرح این پرسش که مگر می‌شود برخی استان‌های برخوردار قوانین اجرایی نظام را زیر پا بگذارند و دولت‌ها را در راستای مصالح و خواسته‌های منفعت طلبانه با خود همراه کنند، تاکید کرد: به طور قطع این گونه رفتارها در شان مسئولین در یک نظام جامعه اسلامی نیست.

طرح گلاب 2 هیچ گونه مطالعات زیست محیطی ندارد

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از تحصن نمایندگان اصفهان در اعتراض به توقف تونل گلاب، این اقدام را موجه نشان دادن یک اقدام خلاف و غیرقانونی دانست.

وی اظهار کرد: متاسفانه نمایندگان اصفهان منطق و قانون را زیر پا گذاشته و با این تحصن به دنبال رسیدن اهداف غیرکارشناسی خود هستند که این در شأن نمایندگان یک منطقه برخوردار و با فرهنگ نیست.

سلطانی ابراز عقیده کرد: طرح گلاب 2 هیچ گونه مطالعات زیست محیطی ندارد، بنابراین چگونه می‌تواند مجوز احداث و ساخت بگیرد؟

وی تجمع نمایندگان اصفهانی برای اجرای یک طرح خلاف را غیرقانونی دانست و گفت: نمایندگان ملت که خود باید نماد و عامل به قانون باشند برای اجرای یک پروژه غیرقانونی تجمع کرده‌اند و این مسئله بسیار جای تاسف دارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری ابراز عقیده کرد: برخی به دنبال زیرسوال بردن کل دستاوردها و نتایج مثبت این سفر هستند.

محکم در برابر زیاده‌خواهان خواهیم ایستاد

حجت‌الاسلام امامقلی جعفری، مسئول کمیته صیانت از آب استان نیز در گفت‎وگو با ایسنا، با اشاره به تجمع نمایندگان اصفهان، اجرای تونل بهشت‌آباد و گلاب 2 را غیرکارشناسی دانست و گفت: با اجرای این پروژه‌ها، استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به صورت کامل از بین خواهد رفت.

وی با بیان این‌که منطق، کار کارشناسی و قانون مداری تنها خواسته و مطالبه مردم و مسئولان استان است، افزود: مردم ولایت مدار استان حمایت از نظام، رهبری و دولت را در همه عرصه‌ها نشان داده‌اند، اما هیچ گاه نه از روی احساسات و حاشیه‌سازی بلکه در دفاع از حق خودشان و مقابله با بی‌قانونی‌ها محکم و استوار ایستاده‌اند.

جعفری تاکید کرد: مشکل اصلی ما با مسئولان اصفهان است که حرف کارشناسی و منطقی را نمی‌پذیرند و تنها با زیاده‌خواهی به دنبال انتقال آب به هر قیمت و خسارتی هستند و در این راستا به تحصن و اجتماعات غیرقانونی و دور از شأن دست می‌زنند.

وی تاکید کرد: در مسئله آب قانون مداری خط قرمز مردم استان است.

گزارش از خبرنگار ایسنا: سیدرضا حسینی

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا