گوناگون

افزایش ساعت کاری پرستاران در طرح نظام سلامت/وزارت بهداشت دفترچه تعرفه خدمات پرستاران را اجرایی کند

عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح نظام سلامت، حجم مراجعات مردم به بیمارستان‌های دولتی افزایش پیدا کرده، گفت: در این شرایط فعالیت پرستاران چند برابر شده  و عدم حمایت‌های لازم منجر به مهاجرت بیش از پیش آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح نظام سلامت تعداد پرستاران در بیمارستان‌های دولتی به نسبت بیماران خارج از حد استاندارد است، ادامه داد: پرستار باید از تعداد معینی از بیماران مراقبت کند که کمبود پرستار این موضوع را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس انتقاد از عدم اجرای دفترچه تعرفه  خدمات پرستاران از سوی نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: بر این اساس مزایایی برای پرستاران در نظر گرفته شده  که عدم اجرایی شدن آن مشکلاتی را برای پرستاران ایجاد کرده است.

فتاحی در پایان در تشریح دفترچه تعرفه خدمات پرستاران، گفت: در این دفترچه اگر پرستاری در ساعاتی از شب به ارائه خدمات به بیمار بپردازد، هریک از خدمات تعرفه‌گذاری شده  و به افزایش دستمزد آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا