Mihanpostاقتصادی

جزئیات افزایش قیمت گاز در روزهای آینده ؟

به گزارش میهن پست – مدیر عامل شرکت ملی گاز از افزایش ۱۵ درصدی قیمت هر متر مکعب گاز در بخش دولتی، خانگی و تجاری خبر داد.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر ثابت ماندن قیمت سی ان جی در واکنش به این‌که افزایش نرخ گاز فشار بیشتری را به مردمی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند وارد می‌کند، خاطر نشان کرد: در مناطق سردسیر ما پنج پلکان داریم که نرخ گاز در هر کدام از این پنج پله با دیگری متفاوت است و قیمت در هر کدام مستتر است بنابراین به هر یک از این پلکان ۱۵ درصد افزوده خواهد شد.

عراقی با اشاره به این‌که عوارض قیمت گاز تغییر کرده و از ۱۳ درصد به ۱۰ درصد قیمت گاز کاهش پیدا کرده است، افزود: نرخ‌های جدید که با افزایش ۱۵ درصدی همراه بوده‌اند منهای مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است. کاهش عوارض طبق مصوبه مجلس بوده است و فکر می‌کنم حدود ۹ تا ۱۰ تومان باشد.

عراقی در ادامه به تفاوت متوسط نرخ گاز خانگی در تابستان و زمستان اشاره کرد و افزود: از ۱٫۱۶ تا ۸٫۱۵ یک نرخ و ۸٫۱۶ تا ۱٫۱۵ قیمت گاز یک نرخ دیگر اعمال می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران درباره مصرف سالانه گاز نیز اظهار کرد: حدود ۱۸۰ میلیارد مترمکعب مصرف گاز سالانه در کشور داریم که ۵۰ میلیارد آن به مصرف خانگی تعلق دارد که حدود ۸۵ درصد مصرف سالانه گاز است. البته در سال ۱۳۹۳ این تناسب بهم خورد و در سال ۱۳۹۴ هم شاهد تغییرات در این تناسب خواهیم بود اما نوعا مصرف خانگی سهم بیشتری نسبت به صنعت در مصرف سالانه گاز دارد.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا