گوناگون

افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از مدرسه/ کمبود معلم مقطع ابتدایی 

محمد دیمه ور درگفتگو با خبرنگار مهر با تشریح برنامه های این معاونت برای سال تحصیلی جدید گفت: با تاکید وزیر آموزش و پرورش برای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان، طرح انسداد مبادی بی سوادی و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  به عنوان یکی از برنامه های ملی در سطح کشور با مسئولیت شورای آموزش و پرورش استانها در طول تابستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: امسال تمامی کارشناسان ابتدایی نسبت به شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در طول تابستان بویژه در مناطق روستایی و مناطق محروم اقدام می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه چتر آموزش و پرورش برای آموزش  در سراسر کشور باید به صورت یکسان برای همه دانش آموزان باشد گفت: استانها پس از شناسایی افراد بازمانده از تحصیل آمار خود را با سازمان ثبت احوال و اطلاعات سامانه سناد مطابقت می دهد و سپس افراد شناسایی شده توسط کارشناسان در مدارس مورد نظر ثبت نام خواهند شد.

دیمه ور گفت: شناسایی و ثبت نام این افراد به صورت مستمر ادامه داشته و کارشناسان استانی تا زمان شناسایی و ثبت نام آنها در مهرماه باید پیگیر مسائل این کودکان باشند.

وی درباره تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی برای سال تحصیلی آینده گفت: پیش بینی می کنیم حدود 100 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید به این مقطع اضافه شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همچنین درباره کمبود معلم مقطع ابتدایی گفت: قطع به یقین ما با کمبود معلم مواجه هستیم و بخش نیروی انسانی آموزش و پرورش قولهایی برای ساماندهی و جبران این کمبود به ما داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا