Mihanpostفرهنگیموسیقی

انتقاد«درویش‌رضا منظمی»انتقاد از اشاعه بی‌رویه پاپ

به گزارش میهن پست – درویش‌رضا منظمی نوازنده و آهنگساز پیشکسوت تازه‌ترین اثر موسیقایی خود را برای انتشار به مرکز موسیقی حوزه هنری داد.

درویش‌رضا منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح تازه‌ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی توضیح داد: به تازگی کار تولید و ساخت تازه ترین آلبومم را که هنوز نام آن مشخص نیست به پایان رسانده ام. در این آلبوم قطعاتی در دستگاه راست پنجگاه، سه گاه، اصفهان برای عرضه به مخاطبان آماده شده و تصور می کنم اثری است که می تواند برای علاقه مندان کمانچه جالب توجه باشد.

وی ادامه داد: برای انتشار این آلبوم که تولید آن نزدیک به دو سال طول کشید کار را به مرکز موسیقی حوزه هنری واگذار کرده ام بنابراین نمی توانم درباره تاریخ دقیق انتشار اثر خبری را اعلام می کنم اما نکته حائز اهمیت اینکه این آلبوم از جمله آثار متفاوت من در عرصه موسیقی است و واقعا برای آن زحمت فراوانی کشیده ام.

این نوازنده موسیقی ایرانی با انتقاد از کم توجهی هنرجویان و هنرآموزان جوان به موسیقی اصیل ایرانی تصریح کرد: من طی سالهای گذشته استاد راهنمای چندین پروژه موسیقایی دانشجویان این رشته بوده ام و در این مدت شاهد ماجرای غم انگیزی بودم که اصلا در زمان ما وجود نداشت و آن کم حوصلگی هنرمندان جوان برای آموزش و یادگیری گونه های مختلف موسیقی اصیل ایرانی است؛ موضوعی که در دوران ما به هیچ عنوان وجود نداشت و ما زمانی می شد که همراه با بزرگانی چون محمدرضا لطفی در گروه شیدا ساعت ها برای به ثمر نشستن یک قطعه موسیقایی تمرین می کردیم و تا زمانی هم که به نتیجه نمی رسیدم از کار دست نمی کشیدیم.

منظمی توضیح داد: موسیقی علاوه بر اینکه یک علم به تمام معناست اما هنری است که از دل برآمده. این هنر نباید به عنوان یک هنر تحمیلی مورد بررسی قرار گیرد. این هنر، هنری است که باید با عشق آن را جستجو و درک کرد. روندی که طی سالهای اخیر به شدت کمرنگ شده و فضا را به سمتی کشانده که جوانان ایرانی به سمت موسیقی غیر ایرانی هدایت شده و هویت خود را فراموش کنند.

این مدرس صاحب نام کمانچه و ویولن در بخش پایانی صحبتهای خود تصریح کرد: حکایت این روزهای موسیقی ایرانی حکایتی سطحی از عشق های زمینی با تکیه بر موسیقی پاپ است که جریان اصلی موسیقی کشورمان را هدایت می کند. گویی اینکه موسیقی اصیل ایرانی دیگر جریان اصلی سیاستگذاری ها نیست و این موسیقی های الکترونیک است که جای خود را به موسیقی آسمانی ایرانی داده است.

درویش رضا منظمی از جمله استادان برجسته نوازندگی کمانچه و ویولن است که کار نوازندگی خود را از زادگاهش الشتر لرستان شروع کرد. او بعدها در محضر استادانی چون حسین یاحقی، نورعلی برومند، علی اصغر بهاری و جواد معروفی حضور پیدا کرد و بعد از مدتی به عضویت گروه شیدا با هنرمندی محمدرضا لطفی و ناصر فرهنگ فر درآمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا