Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به سوپر خودرو «فراری اسپچاله آپرتا» + عکس

به گزارش میهن پست – پس از انتشار یک سری عکس، فراری رسما تایید کرد که فراری ۴۵۸ Speciale Aperta به زودی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

فراری اسپچاله آپرتا
فراری اسپچاله آپرتا

فراری اسپچاله آپرتا (آپرتا در زبان ایتالیایی به معنی “باز” می باشد) قدرتمندترین مدل سقف باز فراری تا کنون است که تنها ۴۹۹ واحد از آن ساخته خواهد شد که همه آن ها دارای یک سقف سخت بازشو هستند که ظرف ۱۴ ثانیه باز یا بسته می شود. به لطف آلومینیوم، سقف جدید تنها ۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

فراری اسپچاله آپرتا
فراری اسپچاله آپرتا

قدرت این خودرو از یک موتور ۴٫۵ لیتری V8 تنفس طبیعی تامین می شود که ۶۰۵ اسب بخار قدرت (در دور موتور ۹هزار) و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور ( در دور موتور ۶ هزار) در اختیار راننده خوش شانس این خودروی ایتالیایی قرار می دهد. اسپچاله آپرتا با این موتور تنها به سه ثانیه نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

فراری اسپچاله آپرتا
فراری اسپچاله آپرتا

دقیقا مانند مدل کوپه. در حالی که شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر این خودرو ۹٫۵ ثانیه است که ۰٫۴ ثانیه از مدل کوپه کندتر است. فراری تا به حال در مورد حداکثر سرعت این مدل حرفی نزده اما انتظار می رود از مدل کوپه کمتر باشد. جهت یادآوری حداکثر سرعت مدل کوپه ۳۲۵ کیلومتر در ساعت است.

فراری اسپچاله آپرتا
فراری اسپچاله آپرتا

این خودرو همچنین به عنوان آیرودینامیک ترین فراری اسپایدر شناخته می شود. این خودرو از نظر ظاهری هم کاملا ویژه است. این مدل روی رینگ های ۵ پره Grigio Corsa سوار است و این در حالی است که از فیبرکربن آبی برای داشبورد و پانل های درب استفاده شده است. در دوخت صندلی ها از Alcantara استفاده شده که با دوخت ۳D همراه است.

فراری ۴۵۸ اسپچاله آپرتا در تاریخ ۲ اکتبر در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد شد.

منبع:designboom       ترجمه:pedal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا